DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Nem a méret a lényeg a Williams szponzori matricáinál

Hiába a Williams teljes brandjébe beépülő Martini, az olasz italgyár így is kevesebbet fizet a grove-i csapatnak, mint a McLarennek a Johnnie Walker, amely viszonylag kis helyet kapott csak az autón. Érdekes adatok derültek ki a csapatok szponzorációiról.

A frissen kiadott idei Formula One Black Book betekintést enged abba, hogy az istállók mekkora jövedelemhez jutnak hozzá a támogatói jelenlét által. Mint az most megerősítést nyert, egyáltalán nem csak a szponzori matricák mérete számít a kifizetett pénzösszegeknél.

 

A Williams az idei évre főtámogatói szerződést kötött a motorsportban komoly hagyományokkal rendelkező Martini italcéggel. A megállapodás értelmében nem csak az autókat festették át teljesen a Martini színeire, de a márka neve beépült az istálló hivatalos megnevezésébe is. Ezen szponzori szerződés révén a Williams évente 15 millió dollárt kap a vállalattól, ami nem is csekély összeg, egészen addig, amíg nem tudjuk, hogy ennél jóval kevesebb áldozat árán is lehet több pénzre szert tenni.

 

Egy másik italcég, a McLarent évek óta támogató Johnny Walker idén 20 millió dollárral járul hozzá a wokingiak költségvetéséhez, és ezért cserébe lényegesen kevesebb reklámfelületre tart igényt. A Vodafone távozásával a whiskymárka neve idén először ugyan felkerült a hátsó szárnyra is, de emellett csak viszonylag kis felületeken, az autók visszapillantóin és a pilóták sisakjain tűnnek fel - ám ez mégis ötmillióval többet ér, mint a Williams teljes átalakulása.

 



Frank Williams csapatánál további furcsaságot jelent, hogy az autókon szinte láthatatlan logóiért a Banco do Brasil is 13 millió dollárt fizet, azaz kis híján ugyanannyit, mint a Martini. A brazil cég persze két hazai pilótát, Felipe Massát és a tesztelő Felipe Nasrt is a csapatban tudhatja, s bizonyára ez tornázta feljebb a támogatás értékét.

 

Persze az istállók eredményessége, képernyőre kerülésének gyakorisága is szerepet játszik abban, hogy mekkora összegeket hajlandóak a sportba ölni a támogatók. Ha a Williams az elmúlt években az élmezőny oszlopos tagja lett volna, bizonyára nagyobb áron tudná értékesíteni autója szabad négyzetcentimétereit.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: