Danyiil Kvjat délelőtt 1:35.544-es időt futott, ami sokáig majdnem egy másodperccel volt jobb a következő körnél. Jules Bianchi, aki a vasárnapi versenyen nagy balesetet szenvedő Kimi Raikkönen helyét vette át a Ferrariban, csak az utolsó órában tudta ezt megjavítani 1:35.262-vel. Ez 2 századdal bizonyult lassabbnak, mint Felipe Massa tegnapi leggyorsabb ideje.
Kvjat aztán a táblázat élére ugrott, de ebben az időmérő rendszer hibája játszott szerepet: az orosz versenyző neve mellé ugyanis egy 1:12.004-es köridő került fel - 23 másodperccel jobb, mint Bianchié. Később kiderült valós eredménye is, amely a második helyezést jelentette. A francia és orosz versenyző mögött Kevin Magnussen végzett, aki délelőtt az élen is állt egy darabig, délután pedig ő volt az első, aki meg tudta közelíteni Kvjat már említett idejét. 91 körével ő lett a nap legszorgalmasabbja, kettővel többször fordult, mint Jules Bianchi.
Lewis Hamilton délelőtt öt kör után a kavicságyba került, emiatt hosszú időn keresztül nem tért vissza a pályára. összesen 47-szer teljesítette a silverstone-i pálya kanyarjait. Sebastian Vettel 76 kört tett meg, ennek ellenére csak a mezőny legvégén kullog. A Red Bull szintén gumikat tesztelt a Pirelli számára, akárcsak a Lotus, de nem a 18, hanem az idei 13 colos felnikkel.
Félidőig négy piros zászlót intettek be, az említett Hamilton mellett Kevin Magnussen, Max Chilton és Danyiil Kvjat miatt. Délután csak egyszer kellett megállítani a gyakorlást, de ez véglegesnek bizonyult: a Sauber-tesztpilóta, Giedo van der Garde hibázott a második szektorban. A gumifal javításra szorult, az utolsó negyedórában pedig ez azt jelentette, hogy az edzés idő előtt véget ért.
A mai nap folyamán csupán hat versenyző vezette azt az autót, amellyel egyébként is versenyez: a Ferrarit vezető Bianchi mellett a tesztpilóta Charles Pic ült be a Lotusba - a Pirelli 18 colos abroncsait próbálta ki, majdnem 7 másodperccel ment rosszabb kört a leggyorsabbnál -, van der Garde a Sauberbe, a DTM-ben Mercedesszel versenyző Daniel Juncadella a Force Indiába, Julian Leal pedig a Caterhambe. Giedo van der Garde futotta közülük a legjobb kört, aki negyedik lett, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas előtt.
A napokban tulajdonost cserélő Caterham egy sor fiatal pilótát próbált ki a kétnapos teszten: míg tegnap a WSR 3.5 élpilótája, Will Stevens ült az autóba, mára két GP2-est, Julian Lealt és Rio Haryantót osztották be. Délelőtt Leal volt a soros, de csupán egyetlen kört tudott teljesíteni. Délután Haryanto helyett szintén ő ült az autóba, az indonéz tehát ma nem vitte pályára a CT05 kódjelű autót. A sok pályán töltött időre a szuperlicensz megszerzése miatt volt Lealnek szüksége.
Versenyző
Csapat
Köridő
Hátrány
Körök
1.
Jules Bianchi
Ferrari
1:35.262
2.
Danyiil Kvjat
Toro Rosso
1:35.544
+0.282
3.
Kevin Magnussen
McLaren
1:35.593
+0.331
4.
Giedo van der Garde
Sauber
1:36.327
+1.065
5.
Lewis Hamilton
Mercedes
1:36.680
+1.418
6.
Valtteri Bottas
Williams
1:37.193
+1.931
7.
Max Chilton
Marussia
1:37.359
+2.097
8.
Daniel Juncadella
Force India
1:37.449
+2.187
9.
Sebastian Vettel
Red Bull
1:39.410
+4.148
10.
Charles Pic
Lotus
1:41.906
+6.644
11.
Julian Leal
Caterham
1:42.635
+7.373
//$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); });
$(document).ready(function(){
$("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin");
});
// 20150310
//$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" );
$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" );
//$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" );
$("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" );
//$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" );
$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
További cikkeink a témában