A Mercedes Kínában még messzebb kerülhet az üldözőitől, legalábbis ezt várják az új, radikálisan átalakított orrkúptól, melynek korábbi változatai többször is elbuktak az FIA kötelező töréstesztjén. A brackley-i csapat a lehető legrövidebb orrot kívánta a W05-re felszerelni, valószínűleg ezt kissé túlzásba is vitték, és ezért nem sikerült egymás utáni három alkalommal sem a törésteszt teljesítése.
Az újabb és újabb módosítások végül sikerre vezettek: a Mercedes új orrkúpja szerdán átesett a törésteszten, így Hamilton és Rosberg már a megújult autót vihette pályára a mai szabadedzéseken. Az AMuS Kínában tartózkodó tudósítója, Michael Schmidt szerint többen kételkedtek abban, hogy valaha átmegy a törésteszten egy autó, aminek ennyire rövid az orra: a hegye nem is lóg túl az első szárnyon - ellentétben az összes riválissal.
Az autó tervezője, Aldo Costa szerint ez a kialakítás az autója egyensúlyát fogja javítani, míg a csapatfőnök, Toto Wolff azt is elárulta, hogy az autót eleve így tervezték, azaz az eddig használt orr tulajdonképpen csak egy átmeneti megoldás volt.