Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. december 16. vasárnap
Gyorsasági (Gy)

Hefler Róbert megnyerte a bajnokságot

Javában zajlik az év utolsó versenyhétvégéje a Hungaroringen, már ami a Magyar Autós Gyorsasági bajnokságot illeti. A Gender Racing Team problémáktól nem mentesen, ám annál nagyobb lelkesedéssel indult a harcba, és már szombaton bajnokot avatott!

Hefler Róbert semmit nem bízott a véletlenre. A Renault kupa újdonsült győztese űridővel nyerte meg a kategóriájában a kvalifikációt, majd a versenyen sem talált legyőzőre. Ez pedig azt jelenti, hogy a hátralévő futamok eredményétől függetlenül Magyar Bajnok:

Hefler-gyors-ob

„Igazából nem is tudok mit mondani… Viszonylag eseménymentes versenyünk volt, pontosan úgy történt minden, ahogyan szerettem volna: nem kell tovább számolgatnom, mert megnyertük a bajnokságot! Rettentően boldog vagyok, nagyon-nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget, de elsősorban a csapatomnak, a Gender Racing Teamnek. Remek autót tettek alám a srácok, remek közösséget alkotunk, ahová tartozni igazi büszkeség. Vasárnap megünnepeljük a sikert!” - ecsetelte érzéseit a friss bajnok. 

Stern Roland már fordulók óta technikai problémákkal küzd, és nagyon úgy néz ki, hogy ez az utolsó etapra is elkíséri a pilótát. Ennek ellenére a kategória második helyéről várhatta a szombati verseny rajtját:

Stern-gyors-ob

„Az időmérőt alaposan beárnyékolta, hogy folyamatosan a váltóval kellett küzdenem. Így is igyekeztem a legjobbam nyújtani, és végül nem vagyok elégedetlen, hiszen sikerült egy második pozíciót autóznom. A futamon gyengén rajtoltam, de aztán hamar sikerült megtalálni a ritmust, és visszakapaszkodni a kiinduló fázisba. A váltóm most sem volt tökéletes, nagyon megküzdöttem a géppel, de másodikként intettek le, és újból sikerült faragni a hátrányomból - közel az összetett második hely, holnap folytatjuk!” - adott gyors helyzetjelentést Roland.

Rónai Tamást sem fogadta kegyeibe a technika, ő a fékhatással küzdött meg - leginkább annak a hiányával. A hiba már az időmérőn felütötte a fejét, ennek ellenére Tamás bombasztikus pole pozícióval jelentkezett:

Rónai-gyors-ob

„Legalább másfél másodperc maradt benne. Amikor kellene, nem jön meg az igazi fékhatás, ezt pedig kellemetlen megélni egy versenyautóban. Hiába cseréltünk ki mindent, és jártunk a dolgok végére, valamiért tovább kísért a hiba. Nem történt ez máshogy a versenyen sem, a végére elfogyott alólam a technika. Egy jó rajttal sokáig tartani tudtam magam, de az ötödik körben a legfőbb riválisom megelőzött, onnantól pedig már csak arra koncentráltam, hogy célba érjek.” - mondta el a magyar abszolút második helyén végző pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?