Július 31 – augusztus 2-án a Lotus Cup Eastern Europe visszatért Magyarországra, és három futamot teljesített a Pannónia-ringen. A Nyugat-Magyarországon, Ostffyasszonyfán található 4,74 km hosszú versenypálya legutóbbi (2014) Lotus CEE győztese Vizin Tamás volt.
Az Gyorsasági Országos Bajnokság „kistúra” mezőnyében ezúttal hat fős Lotusos delegációt köszönthettünk. A már megszokott négyes mellett Veronika Vanyova és Peter Entenfellner is csatlakozott a mezőnyhöz. A változatos mezőny változatos eredményeket is produkált.
A pénteki első időmérő edzésen 2:10.236-os idejével és abszolút 4. helyével Vizin Tamás bizonyult a leggyorsabb Lotusosnak. A kamionversenyzésből ismert Major Benedek a 6. időt futotta, míg Balogh György a hetedik, Sánta János a 12-dik, Veronika Vanyova a 13-dik rajthelyet szerezte meg, míg Peter Entenfellner nem teljesített mért kört.
Tamás egyébként első körében érte el legjobb idejét, utána azonban meghibásodott a motor autójában, így csak egy másik, gyengébb Lotusszal tudta folytatni a hétvégét.
Az első futamra szombaton került sor, ám a verseny kezdetén történt baleset miatt csupán 7 kört tudtak teljesíteni a versenyzők. A kiesők között volt Vizin Tamás és Peter Entenfellner is. A balesetet mindenki sértetlenül megúszta – legalábbis ami a versenyzőket illeti. A futam Lotus CEE győztese végül Major Benedek lett, akit a 3. helyen intettek le. 5. lett Sánta János, 8. Veronika Vanyova, és 10. Balogh György. A versenyben futott leggyorsabb LCEE kör is Benedek nevéhez fűződik: 1:10.224.
Szombaton megrendezték a második időmérő edzést is. A legjobb Lotusos ismét Major Benedek volt, aki 2:11.305-ös idejével a harmadik rajtkockát szerezte meg, míg Vizin Tamás a 4., Balogh György a 7., Sánta János a 9., Veronika Vanyova a 10., Peter Entenfellner pedig a 11. helyről várhatta második futam rajtját, melyre már vasárnap délelőtt került sor.
A második futamon Peter Entenfellner a 11. helyről egészen a 4. pozícióig vágtázott előre Babyblue-val (mert így hívja babakék Elise-ét), így meg is nyerte a Lotus CEE értékelését. Őt követte Major Benedeik az 5., Vizin Tamás a 6., Veronika Vanyova a 8., Balogh György a 14., és Sánta János a 15. helyen. A versenyben futott leggyorsabb LCEE kör is Peter nevéhez fűződik: 1:09.048.
A menetrend a harmadik időmérő edzéssel folytatódott, s innen már végig a Lotus CEE élén menetelt Peter Entenfellner. Negyedik rajthelyével és 2:10.975-ös idejével a legjobb LCEE-s lett, míg Major Benedek az 5., Balogh György a 7., Vizin Tamás a 8., Veronika Vanyova a 12. rajthelyet szerezte meg az utolsó futamra, míg Sánta János már nem állt rajthoz.
A 13 körös versenyen a Lotusos sorrendje nem változott rajthelyükhöz képest, csupán a helyezésekben volt kis változás. A versenyzők Entenfellner-Major-Balogh-Vizin-Vanyova sorrendben a 4., 5., 6., 7., és 11. helyen zártak.
A hétvége során Vizin Tamás előnye 3 pontra olvadt Major Benedekkel szemben.
A bajnokság állása:
- Vizin Tamás (HUN) – 68p
- Major Benedek (HUN) – 65p
- Balogh György (HUN) – 49p
- Sánta János (HUN) – 37p
- Peter Entenfellmer (AUT) – 24p
- Veronika Vanyova (SLO) – 15p
- Andreas Holzleithner (AUT) – 6p
Veronika először állt rajthoz a Lotus Cup Eastern Europe indulójaként, s esetében kiemelendő, hogy másik sorozatban is rajthoz állt a hétvégén, így ő összesen 5 futamot teljesített a Pannónia-ringen!
„Nagyon élveztem a hétvégét. Rengeteget tudtam menni a Lotusszal, hiszen három verseny és három időmérő volt! Az én Lotusom gyengébb paraméterekkel rendelkezik, mint a többi, de ennek ellenére is lehetőségem volt versenyezni.” – mondta Veronika, aki egy sárga Elise-t vezetett a hétvégén. „Egészen biztos, hogy jövök még versenyezni a Lotus Cup Eastern Europe-ba, és ha minden jól megy, csatlakoznak még hozzám olyanok, akik ugyanilyen Lotusszal rendelkeznek, mint én. Így többet tudunk majd csatázni.
A Pannónia-ringen rajthoz állt Lotus mezőny remekül prezentálja, hogy a Lotus Cup Eastern Europe kapuja nemzetiségtől, nemtől, illetve az adott Lotus típusától és teljesítményétől függetlenül minden versenyezni vágyó előtt nyitva áll. Veronika azt is elmondja, miért érdemes Lotust választani a versenyzésre: „A Lotus, egyszerűen olyan, mint egy igazi versenyautó. Hátsókerék meghajtású, alacsony, és nagyon szófogadó. Nagyon jó a kanyarsebessége, számomra ezért is nagy élmény vele versenyezni.”
Ha csatlakoznál a Lotus Cup Eastern Europe mezőnyéhez, vedd fel a kapcsolatot a széria tulajdonosával, Burkus Egonnal: gfs@gfs.hu
A Lotus Cup Eastern Europe 2015-ös szezonjának hátralévő állomása: Augusztus 21-23, Slovakia Ring