A győzelmet az ART versenyzője, Szergej Szirotkin szerezte meg, miután a pole-ból rajtolt - sikere azonban koránt sem volt olyan egyértelmű, mint amilyennek első olvasatra tűnhet. Az orosz megtartotta a vezetést az első körökre, ám Raffaele Marciello nem szakadt le róla, és egy idő után túl is jutott rajta. Szirotkin ekkor határozta el csapatával, hogy megejtik bokszkiállásukat, ami a főversenyen mindenkinek kötelező, ám ezzel egyidőben virtuális biztonsági autó lépett érvénybe a pályán, mivel Artem Markelov autója leállt a hajtűben a Jordan Kinggel való ütközés következtében.
Mivel riválisai csak lassú tempóban haladhattak, az ART pilótája keveset veszített a kiállással, s a 4. helyen tért vissza a pályára, ami kényelmes vezetéssé változott, miután a többiek is letudták kötelező kerékcseréjüket. A versenyirányítás igazságtalan előnyszerzésnek titulálta Szirotkin VSC-jelzés alatt elvégzett bokszkiállását, így arra kötelezték őt, hogy ismét hajtson ki csapatához. Kénytelen volt eleget tenni ennek a kérésnek, és második, immár „hivatalos” kiállása után ismét negyedikként tért vissza, de míg ő már friss lágy gumikat viselt, addig ellenfelei használt közepeseken haladtak előtte.
A Renault tesztprogramjába tartozó pilóta nagy rohamot indított, és levadászta Oliver Rowlandet, Luca Ghiottót, majd pedig Marciellót is, ezzel visszavéve a vezetést és büntetésével együtt is, de mégis ellentmondásos körülmények között megnyerve a futamot. Marciello gumijai a végére annyira elhasználódtak, hogy Ghiotto is megelőzte őt, ráadásul az utolsó kör utolsó kanyarjában Pierre Gasly is legyorsulta, így a kockás zászlóhoz a Red Bull növendéke három századmásodperccel előbb ért oda, letaszítva a dobogóról a sokáig vezető olaszt.
Marciello a futam után ki is írta magából érzéseit Twitteren: „Remélem, eljön majd a nap, amikor eltűnik a virtuális biztonsági autó. Ha mindenki tiszteletben tartja a sárga zászlót, akkor egyébként sem lenne rá szükségünk” - mondta, egyértelműen ezt az újkeletű biztonsági intézkedést okolva a győzelem elvesztéséért.
A főverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Sergey Sirotkin | ART Grand Prix | 1:00:28.437 | 38 | |
2 | Luca Ghiotto | Trident | 1:00:41.583 | 13.146 | 38 |
3 | Pierre Gasly | Prema Racing | 1:00:46.190 | 17.753 | 38 |
4 | Raffaele Marciello | RUSSIAN TIME | 1:00:46.220 | 17.783 | 38 |
5 | Arthur Pic | Rapax | 1:00:54.310 | 25.873 | 38 |
6 | Oliver Rowland | MP Motorsport | 1:00:56.179 | 27.742 | 38 |
7 | Gustav Malja | Rapax | 1:00:56.567 | 28.130 | 38 |
8 | Alex Lynn | DAMS | 1:01:01.167 | 32.730 | 38 |
9 | Antonio Giovinazzi | Prema Racing | 1:01:04.488 | 36.051 | 38 |
10 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | 1:01:07.275 | 38.838 | 38 |
11 | Marvin Kirchhöfer | Carlin | 1:01:12.235 | 43.798 | 38 |
12 | Nabil Jeffri | Arden International | 1:01:14.960 | 46.523 | 38 |
13 | Jimmy Eriksson | Arden International | 1:01:16.504 | 48.067 | 38 |
14 | Rene Binder | Carlin | 1:01:19.143 | 50.706 | 38 |
15 | Nicholas Latifi | DAMS | 1:01:20.826 | 52.389 | 38 |
16 | Jordan King | Racing Engineering | 1:01:21.471 | 53.034 | 38 |
17 | P.Paz Armand | Trident | 1:01:44.210 | 1'15.773 | 38 |
Norman Nato | Racing Engineering | - | 28 | ||
Mitch Evans | Pertamina Campos Racing | - | 14 | ||
Sean Gelael | Pertamina Campos Racing | - | 8 | ||
Daniël de Jong | MP Motorsport | - | 8 | ||
Artem Markelov | RUSSIAN TIME | - | 6 |