Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2017. december 17. vasárnap
GP2/3

Furcsa szabály döntött a GP2 futamgyőzelméről

Ha az elmúlt hetek eseményei után azt kezdtük volna érezni, hogy csak az F1-ben léteznek vitaindító előírások, a GP2 hockeinheimi főversenye rámutatott, hogy bizony az elsőszámú utánpótlás-szériában sem jobb a helyzet.

A győzelmet az ART versenyzője, Szergej Szirotkin szerezte meg, miután a pole-ból rajtolt - sikere azonban koránt sem volt olyan egyértelmű, mint amilyennek első olvasatra tűnhet. Az orosz megtartotta a vezetést az első körökre, ám Raffaele Marciello nem szakadt le róla, és egy idő után túl is jutott rajta. Szirotkin ekkor határozta el csapatával, hogy megejtik bokszkiállásukat, ami a főversenyen mindenkinek kötelező, ám ezzel egyidőben virtuális biztonsági autó lépett érvénybe a pályán, mivel Artem Markelov autója leállt a hajtűben a Jordan Kinggel való ütközés következtében.

Conxr-uWcAEejCR

Mivel riválisai csak lassú tempóban haladhattak, az ART pilótája keveset veszített a kiállással, s a 4. helyen tért vissza a pályára, ami kényelmes vezetéssé változott, miután a többiek is letudták kötelező kerékcseréjüket. A versenyirányítás igazságtalan előnyszerzésnek titulálta Szirotkin VSC-jelzés alatt elvégzett bokszkiállását, így arra kötelezték őt, hogy ismét hajtson ki csapatához. Kénytelen volt eleget tenni ennek a kérésnek, és második, immár „hivatalos” kiállása után ismét negyedikként tért vissza, de míg ő már friss lágy gumikat viselt, addig ellenfelei használt közepeseken haladtak előtte.

A Renault tesztprogramjába tartozó pilóta nagy rohamot indított, és levadászta Oliver Rowlandet, Luca Ghiottót, majd pedig Marciellót is, ezzel visszavéve a vezetést és büntetésével együtt is, de mégis ellentmondásos körülmények között megnyerve a futamot. Marciello gumijai a végére annyira elhasználódtak, hogy Ghiotto is megelőzte őt, ráadásul az utolsó kör utolsó kanyarjában Pierre Gasly is legyorsulta, így a kockás zászlóhoz a Red Bull növendéke három századmásodperccel előbb ért oda, letaszítva a dobogóról a sokáig vezető olaszt.

Marciello a futam után ki is írta magából érzéseit Twitteren: „Remélem, eljön majd a nap, amikor eltűnik a virtuális biztonsági autó. Ha mindenki tiszteletben tartja a sárga zászlót, akkor egyébként sem lenne rá szükségünk” - mondta, egyértelműen ezt az újkeletű biztonsági intézkedést okolva a győzelem elvesztéséért.

 

A főverseny végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1 Sergey Sirotkin ART Grand Prix 1:00:28.437   38
2 Luca Ghiotto Trident 1:00:41.583 13.146 38
3 Pierre Gasly Prema Racing 1:00:46.190 17.753 38
4 Raffaele Marciello RUSSIAN TIME 1:00:46.220 17.783 38
5 Arthur Pic Rapax 1:00:54.310 25.873 38
6 Oliver Rowland MP Motorsport 1:00:56.179 27.742 38
7 Gustav Malja Rapax 1:00:56.567 28.130 38
8 Alex Lynn DAMS 1:01:01.167 32.730 38
9 Antonio Giovinazzi Prema Racing 1:01:04.488 36.051 38
10 Nobuharu Matsushita ART Grand Prix 1:01:07.275 38.838 38
11 Marvin Kirchhöfer Carlin 1:01:12.235 43.798 38
12 Nabil Jeffri Arden International 1:01:14.960 46.523 38
13 Jimmy Eriksson Arden International 1:01:16.504 48.067 38
14 Rene Binder Carlin 1:01:19.143 50.706 38
15 Nicholas Latifi DAMS 1:01:20.826 52.389 38
16 Jordan King Racing Engineering 1:01:21.471 53.034 38
17 P.Paz Armand Trident 1:01:44.210 1'15.773 38
  Norman Nato Racing Engineering   - 28
  Mitch Evans Pertamina Campos Racing   - 14
  Sean Gelael Pertamina Campos Racing   - 8
  Daniël de Jong MP Motorsport   - 8
  Artem Markelov RUSSIAN TIME   - 6
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?