DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Formula-E

Brazil győzelem a szenzációs fordulatok után

Lucas di Grassi jókor volt jó helyen, és megnyerte a csillaghullásos versenyt, miután mindkét e.dams Renault győztesnek tűnő pozíciót bukott el. Az utolsó körökben felpörögtek az események a Formula-E maláj fordulóján.

Malajziában, Putrajayában tartották a Formula-E 2015-16-os szezonjának második fordulóját, ahol a hajnali időmérőn újra a svájci Sebastien Buemi szerzett pole-pozíciót két francia, Stephane Sarrazin és Loic Duval előtt. Az e.dams Renault versenyzője megnyerte a pekingi szezonnyitó versenyt, a maláj rajtot pedig az addig maximálisan megszerezhető 33 ponttal várta.

A remek pozíciót szerző Sarrazin nem tudott a második helyről elindulni, így az indulást késleltették, annak ellenére, hogy néhány autó már bemozdult – a pár perccel későbbi valódi startra így szétcsúszott rajtráccsal került sor, némelyik versenyző több méteres előnyben kezdhetett. Buemi jól rajtolt, az első kör végén egy másodperccel vezetett, Duval, da Costa és Prost alkotta a további sorrendet. Az első kanyarban többen ütköztek, Nick Heidfeld megforgott, míg Jean-Eric Vergne első kereke tört ki.

Oliver Turvey az 5. körben a falban kötött ki – különösen bosszantó annak fényében, hogy ő vezette a FanBoost szavazását, de a többletlóerőket nem tudta kihasználni. Biztonsági autót küldtek be a pályára, amelynek távozása után Nicolas Prost vette át a harmadik pozíciót da Costától. Loic Duvalt szintén pillanatok alatt utolérte, de előzést nem tudott végrehajtani.



A csavar a 15. körben következett, amikor Sebastien Buemi lelassult, és a korábban még 2 másodperc előnnyel vezető svájcit számos ellenfele megelőzte. Csapattársa, Nicolas Prost vélhetően a biztonsági autóban bízva ugyanebben a körben cserélt autót, de Bueminek is sikerült bokszba vánszorognia, és második autójával visszatérnie a pályára. Két körrel később az élen álló Duval, da Costa és di Grassi is érkezett, a francia viszont csak a hármas utolsó tagjaként tért vissza.

Antonio Felix da Costa azonban csak Nicolas Prost mögött folytatta a versenyt, így virtuálisan a francia vezetett, habár még többen nem álltak ki – Robin Frijns és Nelson Piquet Jr. is vezetett ideiglenesen. Az utolsóként autót cserélő Piquet kiállásával kialakult az új sorrend: Prost 3,5 másodperccel a da Costát megelőző di Grassi előtt, a negyedik helyen Duval következett, majd d’Ambrosio és Frijns. Sebastien Buemi a 9. helyen haladt.

Di Grassi azonban sokkal jobban spórolt az energiával, mint Prost, 10 %-kal több tartalék volt autójában, Prost előnye pillanatok alatt elolvadt. A brazil a 24. körben könnyedén átvette a vezetést. Hamarosan da Costa is maga mögé utasította az e.dams pilótáját, az első kanyar levágását követően azonban Buemiéhez hasonlóan megállt, majd újraindult autója. Prost visszakapta második helyét, de nem sokáig, Loic Duval is előzött. Öt körrel a leintés előtt a négyszeres Formula-1-es világbajnok fia a dobogóról is lecsúszott, Jerome d’Ambrosio ugorta át őt, akit pár kanyar múltán Robin Frijns követett az Andrettivel.

Az események megszaporodtak az utolsó négy körben, Duval autója lelassult, Bird és Frijns egyszerre próbálta előzni, a holland azonban megkoccantotta a falat, majd Duval mögé szorult be. Végül Nicolas Prost és a második helyen haladó d’Ambrosio is a falban kötött ki, Buemi autója megállt, majd megint újraindult – miközben megkérdőjelezhető sportbírói döntésként Duval sérült autóját az utolsó körökben végig nem vitték ki a pályáról.

A bajnokság vezetését is átvevő győztes Lucas di Grassi mellett Sam Bird és megrongálódott autójával Robin Frijns állhatott dobogóra, utóbbi második versenyén a Formula-E-ben – aligha hitte volna bárki is, hogy ilyen pódium áll majd össze 33 kör után. A bokszutcából rajtoló Stephane Sarrazin a negyedik helyig verekedte fel magát Bruno Senna és da Costa mögött. Négy pontot szerzett a címvédő bajnok Piquet Jr., Nicolas Prost pedig beevickélt a 10. helyre, így Jacques Villeneuve végül szerzett egység nélkül maradt. Jutott azonban pont Bueminek, bár csak 12. lett: az autócsere után 2 egységet érő leggyorsabb kört futott, egyedüliként ment be 1:22 alá. 

 

Versenyző

Csapat

Autó

Hátrány

1

Lucas di Grassi

Abt

ABT Schaeffler/-

50:17.449

2

Sam Bird

Virgin

Virgin/-

13.884

3

Robin Frijns

Andretti

Spark/-

29.776

4

Stephane Sarrazin

Venturi

Venturi/-

32.628

5

Bruno Senna

Mahindra

Mahindra/-

34.404

6

Antonio Felix da Costa

Aguri

Spark/-

36.925

7

Daniel Abt

Abt

ABT Schaeffler/-

37.283

8

Nelson Piquet Jr.

China

NEXTEV TCR/-

40.623

9

Nick Heidfeld

Mahindra

Mahindra/-

52.904

10

Nicolas Prost

e.dams

Renault/-

53.695

11

Jacques Villeneuve

Venturi

Venturi/-

58.698

12

Sebastien Buemi

e.dams

Renault/-

1:07.728

13

Simona de Silvestro

Andretti

Spark/-

1:24.464

14

Jerome D'Ambrosio

Dragon

Venturi/-

1 kör

15

Nathanael Berthon

Aguri

Spark/-

1 kör

16

Loic Duval

Dragon

Venturi/-

4 kör

-

Oliver Turvey

China

NEXTEV TCR/-

kiesett

-

Jean-Eric Vergne

Virgin

Virgin/-

kiesett

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: