Formula-E
Bár hamarosan megkezdődik az elektromos széria második, 2015–2016-os szezonja, a versenynaptárról továbbra sem született végső döntés, az viszont már biztosnak látszik, hogy ismételten 11 futamot rendeznek majd 10 helyszínen. Az új naptár a következőképp fest majd:
Október 24. |
Peking |
Kína |
November 7. |
Putrajaya |
Malajzia |
December 19. |
Punta del Este |
Uruguay |
Február 6. |
Buenos Aires |
Argentyna |
Március 12. |
? |
? |
Április 2. |
Long Beach |
USA |
Április 23. vagy 24. |
Párizs |
Franciaország |
Május 21. |
Berlin |
Németország |
Június 4. |
Moszkva |
Oroszország |
Július 2. |
London |
Egyesült Királyság |
Július 3. |
Az FIA egyúttal több szabályt is megváltoztatott a sorozatban, úgymint:
- Mostantól nem törlik a versenyzők legrosszabb eredményét a bajnoki összesítésből.
- Autónként maximum két versenyzőcsere engedélyezett egy szezonban.
- Az időmérő öt leggyorsabb versenyzője egy egykörös Super Pole-ban dönti el az első öt rajthely sorsát.
- A versenyen 170, a kvalifikáción 200 kW-ra növelik a maximális teljesítményt.
- Komolyabb incidensek esetére bevezetik az egészpályás sárga zászlót.
- A FanBoost-szavazás egészen a bokszkiállási ablak megnyitásáig tart.
Formula-2
Itt konkrétumokról még nem számolhatunk be, de a hírek szerint komoly előrelépések történtek az FIA és a GP2 promótere közti tárgyalásokban a terveket illetően, melyek célja, hogy egy új csúcskategóriát hozzanak létre az együléses nevelőszériák tetején: az FIA Formula-2-es bajnokságot.
WRC
A WMSC közleménye értelmében 2016-tól az elmúlt években megszokottnál több, 14 verseny alkotja majd a bajnokság programját, feltéve, hogy a jelenleg kérdéses kínai, francia és monte-carlói futamok rendezői minden feltételt teljesítenek majd. A pontos sorrend még kérdéses, a helyszínek változatlanok, kiegészülve az új, kínai versennyel.