DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

60 % növekedés: Dől a pénz a Ferrarihoz

Az F1-es eredményeket egy igencsak vastag pénztárca támogatja a Scuderiánál: a 2017-es első negyedévben mind az eladási, mind a szponzori bevételek nőttek.

A Ferrari F1i.com által hivatkozott pénzügyi jelentése szerint a cég nettó profitja 60 %-kal emelkedett az első negyedévben, és a kereskedelmi árrés is 22 %-os növekedést mutatott. Ez az utcai modellek megugró eladásának köszönhető, különösen a V12-es paletta fogy jól az istállónál, mint a GTC4Lusso, F12tdf és a limitált LaFerrari Aperta. Ezen a területen 50 %-os növekedést mutathat fel a gyár. Kifejezetten népszerű a Ferrari személyre szabott programja: a megrendelők maguk állíthatják össze, milyen felszereltséget kérnek Ferrarijukba.



Maranello korábban 7000 modellben szabta meg évi termelésének felső határát, jelenleg azonban növelik ezt a mennyiséget, a cél pedig 9000 legyártott és eladott autó 2019-ig.

Nem csupán az eladásból származó profit növekedett, 4 %-kal gyarapodtak a szponzori, kereskedelmi és márkalehetőségekből származó bevételek, ami 123 millió eurót jelent. Ez elsősorban a Formula-1-es csapat szerződéseiből származik.

Több pénz jött be a Ferrarihoz, de többet is költ a márka: az egy évvel korábbi szinthez képest 15 millió euróval emelkedtek a kutatás-fejlesztési kiadások. Ezt természetesen nem mind a Formula-1-re fordítják, vállalati szinten a gázolaj-elektromos hajtású hibrid technológiára koncentrálnak, melyet utcai autókba és versenygépekbe szánnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: