DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A Mercedes sikere a húszdarabos puzzle-ben rejlik

Immár három éve az F1-es paddock egyik legnagyobb rejtélye, hogy hogyan tudott a Mercedes ennyire a többiek fölé nőni az új szabályokkal. Csak az a biztos, hogy valamit másként csinálnak, mint a többiek.

Konkrétumokat persze sohasem fogunk megtudni, és bizonyára nem is egyetlen tényező tehet arról, hogy a Mercedes az elmúlt három év 59 nagydíjából 51-et győzelemmel zárt, bár azt már a kezdetek óta sejtik a riválisok, hogy a sajátos kialakítású, két részre osztott turbófeltöltő nagyban hozzájárul eredményességükhöz, ezt pedig a többiek máig nem tudták hatékonyan lemásolni.

A Mercedes összetett erőforrásának sikereit leggyakrabban Andy Cowell személyéhez kötik, hiszen ő az istálló brixworth-i motorrészlegének vezetője, de persze a szakember nem győzi hangsúlyozni, hogy a háromszor két bajnoki cím csakis a csapat egészének összedolgozása révén jöhetett létre. Az F1-ben az elmúlt két évtizedben vált különösen fontossá egy mérnökgárda tökéletes megszervezése, amit egyre gyakrabban hoznak fel a siker kulcsaként, és most Cowell is arról beszélt, hogyan tudott a természetes mérnöki ösztönöknek korlátot szabva rendet teremteni a motorrészlegen.

Dppi_00116017_432



„A technikai fejlesztés csapatmunka, ami arról szól, hogy kitűzzünk egy célt, elképzeljük hogy hova szeretnénk eljutni, és mindenkit bevonunk ebbe az utazásba. De a mérnök egy igencsak rakoncátlan faj: ha egy cégnek húsz mérnöke van, mindenki szeretne mindennel foglalkozni” - mondta az F1i-nek adott interjúban Cowell, aki egyébként még maga is versenyzőként kezdte és fiatalon több hegyiversenyen is rajthoz állt apjával együtt.

A brit vezető így folytatta elemzését: „Ez szerintem természetes jelenség, viszont ilyenkor meg kell tudnunk mondani nekik, hogy a hajtáslánc olyan, mint egy húszdarabos puzzle, miközben ők is épp húszan vannak. Mindenkit ahhoz a darabhoz kell állítani, amellyel szerinte a legjobb munkát tudná végezni. Ezt követően pedig már csak arra kell figyelnünk, hogy mindenki tisztában legyen a saját dolgával és felelősségével, és hogy az információáramlás jól működjön az őket körülvevő emberek között. Tisztában vannak azzal is, hogy mi történik körülöttük a többi kirakóselemmel, de ennél többet nem is kell azokról tudniuk. Az én meglátásom szerint így lehet a legtöbbet kihozni kreatív emberekből.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: