2015-ben ismét veszteséges volt anyagilag a Mercedes Formula-1-es projektje, habár az egy évvel korábbi 76 millió fontos bukás helyett tavaly 22,3 milliós mínusszal zártak. A német gyártó aza idei szezonban sorozatban harmadik világbajnoki címét is megnyerte, Toto Wolff szerint pedig szerencséjük van, hogy a szponzoraik megértik, hogy működik ez a sport.
"Ahogy minden üzletben, úgy itt is szükséged van egy letisztázó elemzésre, hogy mitől lehetsz sikeres" - mondta a Mercedes motorsport-igazgatója. "A Formula-1-ben több kulcsfaktor is van, a pilóták, a karosszéria, az erőforrás, a jó technológia, a megfelelő költségvetés és a legjobb szakemberek. Jó döntéseket kell hoznod ezeken a területeken és biztosnak kell lenned abban, hpgy ezek illenek egymáshoz" - magyarázta.
"Azonban van egy terület, amelyet nem vehetsz meg pénzen és ez az idő. A fő befektetőink időt adtak nekünk, hogy az építményünk szilárddá váljon, ez elengedhetetlen a sikerünkhöz. Tudják, hogy ha úgy akarnánk működtetni egy Formula-1-es csapatot, mint egy normál üzletet, akkor az nem válna be, itt önállónak, agilisnek kell lenni és gyors döntéseket hozni. Dieter Zetsche és a Daimler ezt megértette."
A következő szezonban komoly szabályváltozások jönnek a Formula-1-ben, ám Wolff szerint a megfelelő döntésekkel továbbra is az élen maradhatnak. "Tudnunk kell, hogy mitől lehetünk sikeresek, gyorsan kell reagálni a riválisok lépéseire, vagy az új szabályokra. 2017-ben meg kell találnunk a siker kulcsát egy új ciklusban."