DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Alonso: Mi lett a GP2-es motorral?

A tavalyi Japán Nagydíj emlékezetes kirohanása Fernando Alonsóhoz fűződik, aki GP2-be valónak nevezte a Honda F1-es motorját. Ehhez képest most már minden futamon pontot szerezne.

A McLaren-Honda teljesítménye az első közös évben nem úgy alakult, ahogy sokan elképzelték, a frusztráció pedig épp Suzukában tört ki Fernando Alonsóból, aki a rádión keresztül nevezte „kínos”-nak a teljesítményt, az erőforrást pedig a „GP2-es motor” kifejezéssel illette. Egy ilyen nyilvános kirohanás eleve bomlasztó lehet, de még szerencsétlenebb, hogy Alonso a Honda hazájában, a vállalat vezetőségének színe előtt veszítette el türelmét.

„Nagyon sok minden változott az elmúlt évhez képest. A tavalyi motorunk nem volt kész a versenyzésre, ahogy a szezon kezdetétől fogva minden interjúban elmondtam” – beszélt a történtekről egy év távlatából Alonso a Sky Sportsnak Japánban. „A hondás főnökünk is közölte az év elején, hogy a projekt még kiforratlan, sok mindent csak tanulunk, és a motor javításának folyamata zajlik. Amit én mondtam, semmiben sem különbözött ettől.”



„Idén már mindannyian ugyanazt mondjuk: sokat sikerült fejlődnünk, rengeteg előrelépést tettünk, és boldogok vagyunk azzal az iránnyal, amelybe haladunk. És végre képesek vagyunk másokkal versenyezni” – beszélt a McLaren fejlődéséről Alonso, aki 10. helyet foglal el a világbajnokságban.

A spanyol már korábban is szóvá tette, hogy valamiért gyakrabban hallani vissza az ő rádiózását, mint másokét – ezt azonban egyfajta bóknak veszi. „A rádióüzeneteimet mindig nagyon érdekesnek találják. Sok más versenyző üzenetei – világbajnokoké – nem váltanak ki ilyen hatást. Talán ez azt jelenti, hogy viccesebb vagyok másoknál, vagy hasonló, amit nem bánok.”

A kétszeres bajnok ambiciózus elvárásokat jelölt ki a hátralevő öt nagydíjra: „Mindkét autóval pontot akarunk szerezni minden egyes versenyen, és a Q3-ban akarunk lenni minden egyes versenyen. Tisztában vagyunk vele, hogy ez egyes pályákon nehezebb lesz, sok fog múlni a helyszínen, de a lehetőség adott. Még akkor is, ha nem mi vagyunk a negyedik leggyorsabbak, mint Szingapúrban, ahol a Toro Rosso volt, jó rajttal, stratégiával és tapasztalattal harcolhatunk a versenyek hetedik helyéért. Azt célozzuk meg, hogy mindig a negyedik vagy ötödik leggyorsabb csapat legyünk” – mondta Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: