DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
F1

Hatalmas előrelépést vár a Renault 2017-től

A sárgák jövő évi F1-es autójának előkészületeit már teljes mértékben a francia gyártó felügyeli, így talán van esély arra, hogy az aerodinamikai szabályváltozásokkal együtt valósággá váljanak reményeik.

Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója azt ígérte nemrég, hogy ebben a hónapban születik döntés 2017-es pilótapárosukról - sőt lehet, hamarosan bejelentik Esteban Ocont -, így a kérdés tisztázásával minden energiájukat az új modellre fordíthatják. Mivel a Lotust csak a tavalyi év legvégén vették át, alig volt érdemi beleszólásuk az új autó építésébe, ennek egyenes ági folyományaként mindössze egyszer szerezek pontot az RS16-tal - még Kevin Magnussen révén, Oroszországban.



Abiteboul szerint az autó teljesítményét nem kell összemosni a Renault-ban rejlő potenciállal - amikor arról kérdezték a francia szakembert, hogy milyen változások várhatóak Enstone-ban jövőre, így válaszolt: „Úgy vélem, hatalmas előrelépést fogunk tenni” - mondta az F1i.com-nak. „Először is azért, mert a jelenlegi tempónk nem indikátora a csapat erőforrásainak, másrészt azért, mert megvan a kapacitásunk arra, hogy elölről kezdjünk mindent, nem pedig folyamatosan fejlesztgetünk egy 18 hónapos autót. Így igen, azt mondanám, ez egy lehetőség lesz a számunkra.

„Hogy őszinte legyek, nem hinném, hogy csinálunk egy ’Brawnt’, és hogy jövőre világbajnoki címre esélyes autóval fogunk előállni. Bár a terveink között szerepel, hogy így legyen, de még nem jövőre. Mindazonáltal lehetőségünk lesz gyorsabban felkapaszkodni a középmezőnyhöz, mintha stabilak maradnának a szabályok.” Abiteboul szerint a színfalak mögötti fejlődés bátorítja a Renault-t, a pályán látottak viszont kevésbé.

„Nagyon pozitív a hangulat a gyárban a szünet után, mert bizonyos dolgok valóra váltak, melyeket megígértek a csapattagoknak, a partnereknek és a részvényeseknek, több emberrel, új felszereléssel és új gépekkel. Amikor az ilyen dolgok megvalósulnak, könnyebb megmutatni az embereknek, hogy van ráció a projektben. Ami viszont nehéz, az a pályán mutatott teljesítményünk miatti frusztráció, így egyensúlyba kell hoznunk a dolgokat. Persze nem kell vaknak lennünk azt illetően, hogy mit csinálunk a versenyeken, hiszen van még mit tanulnunk, de egyúttal nem kell nagy hangsúlyt fektetni erre” - tette hozzá a francia.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: