DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Hamilton a rajongókat sajnálja a büntetések miatt

A brit F1-es pilóta összesen 55 helynyi rajtrácsbüntetést szedett össze erőforrás-elemeinek kicserélése miatt a Belga Nagydíj előtt, de úgy véli, hogy az egyszerű rajongóknak lövésük sincs arról, hogy egyáltalán miért van így.

Már régóta tudni lehetett, hogy Lewis Hamiltont előbb-utóbb büntetéssel fogják súlytani, hiszen a Mercedesnél kifogytak a szabadon felhasználható erőforrás-elemekből. A britnél előzőleg csak elővigyázatosságból cseréltek, majd a brackley-i alakulat további cseréket eszközölt, annak érdekében, hogy a szezon hátralévő futamain már ne kelljen büntetést elszenvedniük. Az 55 helyes hátrasorolást a nyolc turbófeltöltő és MGU-H, valamint a hat belsőégésű motor és MGU-K adja össze, de Hamilton úgy véli, hogy a rajongók nincsenek tisztában azzal, hogyan kellene értelmezni a szabályokat.



„Hogy mit gondolok a jelenlegi szabályról? Az a helyzet, hogy a jelenlegi erőforrás hat egységből tevődik össze, és kevésbe megfelelőek, ami nem jó” - idézte Hamiltont az espnf1. „Ahogyan néztem az időmérőt, és Fernandót mutatták, folyamatosan azt mondták, hogy öt, öt, öt, öt, öt (használt egység), de aztán megkérdeztem őt, és azt mondta, már a hatodiknál jár, vagy még ennél is többnél. Az embereket ez egyáltalán nem érdekli - túl sok a technika, túl komplikált az egész. A legtöbb néző azt sem tudja, mi az az MGU-H, és egyáltalán nem is érdekli őket! Ráadásul nem túl meggyőző a hangzásuk sem, igaz? Manapság is nézek régi versenyeket online, ahol még régi autók voltak, szebb hanggal, és hiányzik ez az időszak. Remélem, egyszer visszatérnek ehhez, és egyszerűbb lesz az egész - V12-esekkel vagy V10-esekkel!”

Jenson Button, a McLaren pilótája szintén kifejtette véleményét a helyzetről: „Nem kellene ennyit a számokról beszélni” - utalt a brit a büntetésekre. „Persze szükség van rá, hogy megbüntessenek minket, ha túllépjük a megengedett mennyiséget. Valaki nemrég azt kérdezte tőlem: ’Ez azt jelenti, hogy a futamon további büntetéseket kapnak a pilóták?’ De nem így van. A Mercedes ezért használt három motort is a hétvégén. Lényegtelen, hogy mekkora a büntetés, és nem is kellene beszélnünk róla többet. Az viszont biztos, hogy büntetést kell kapnunk a túl sok motor használatáért.”

Bár a Mercedes kijátszotta a szabályokat, így nem valószínű, hogy a 2016-os szezonban további büntetéseket kell lenyelniük, de Toto Wolff amellett van, hogy jövőre eltöröljék ezt a kiskaput. Tavaly volt egy verseny, ahol Jenson 52 helyes büntetést kapott, ezért megpróbáltunk egy olyan szabályt bevezetni, hogy ne lehessen egy erőforrásnál többet használni egy hétvégén belül. Sajnos a csapatok leszavazták a tervezetet, ezért most mi döntöttünk úgy, hogy elraktározzuk az erőforrásokat. Ez a rendszer távol áll a tökéletestől, és nevetséges is egy kicsit.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: