A McLaren és a Honda közös projektjének első éve igencsak alulmúlta a várakozásokat - sorozatos technikai hibák zavarták meg a gárda felkészülését, és a várt teljesítménybeli előrelépés is elmaradt. Persze nem lehet kijelenteni, hogy a Honda F1-es projektjét márciusig vezető Yasuhisa Arainak nem volt szerepe a japánok idei feljavulásában, tény, hogy a babérokat már utódja, Yusuke Hasegawa aratja le. Ahogyan a McLaren felől érkező dícséreteket is - most éppen a wokingiak versenyigazgatója, Eric Boullier fejezte ki örömét azzal kapcsolatban, hogy milyen nagyszerűen tud együttműködni a japánnal.
„Hasegawa-san teljesen más hozzáállással dolgozik” - nyilatkozta Boullier az Autosportnak. „Nagyon jó a kapcsolatunk, gyakran találkozunk személyesen is. Nem a pályán, ahol mindenki elfoglalt, és a saját munkáját végzi - azt kell mondjam, hogy nagyon nyílt, őszinte, okos, de rámenős is egyben. Egyre inkább kezdünk együttműködőek lenni - vannak olyan projektek, ahol a McLaren is szerepet játszik, de inkább a háttérbe vonulunk, mert mindenki a saját feladatára koncentrál. De lényeg, hogy működik.”
Boullier szerint a két fél egy csapatként küzd a sikerért, és úgy véli, már nincsenek messze a nagy áttöréstől. „A McLaren és a Honda egyensúlyban van egymáshoz képest. Meg kell bizonyosodnunk róla, hogy az autónk elér egy bizonyos szintet, aztán pedig bőven van még hely az előrelépésre. Legyen szó az aerodinamikáról, a felfüggesztésről, vagy bármiről, tudjuk, mit kell tennünk, és hogy milyen irányba induljunk el. A Honda is kezdi összeszedni magát, a silverstone-i fejlesztésük elég jól sikerült.”
„Rengeteg olyan fejlesztésünk van, melyeket nem tudunk bevetni: például azért, mert növeli a leszorítóerőt, de növeli az ellenállást - ez utóbbira pedig nincs szükségünk, ha versenyképesek akarunk maradni. Már csak azért sem akarjuk őket levenni a polcról, mert az az elsődleges célunk, hogy most a Honda fejlődjön - egyszer ők lépnek előre, egyszer pedig mi. Ezért nevezném ezt együttműködő hozzáállásnak.”
Hírek szerint a japánok következő fejlesztési csomagja a Belga, vagy az azt követő Olasz Nagydíjon mutatkozik be, s bár év végén eltörlik a zsetonrendszert, Boullier szerint nem ez az egyetlen megszorítás erőforrások terén. „A Hondának nagyobb szabadsága lesz, hiszen akkor fejleszthetnek, amikor akarnak, de mivel még mindig kevés motort használhatunk fel egy évben, nem mindegy, hogy mikor vetjük be az újításokat - ezt észben kell tartanunk” - tette hozzá a francia.