DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 18. szerda
F1

Kinek lehet vonzó a Renault ajánlata?

Button, Perez, Massa, Bottas, Ocon - néhány név, akik a Renault F1-es pilótájává válhatnak 2017-ben. Mi szól mellettük, illetve miért választhatják a gyári istállót?

Nagy kérdés, hogy hogyan alakul a Renault 2017-es pilótapárosa, hiszen egyelőre teljes a káosz ezen a területen. Az biztos, hogy a Formula-1-be idén (gyengén) visszatérő istállónál sem Jolyon Palmerrel, sem Kevin Magnussennel nem elégedettek, szinte biztos, hogy mindketten távoznak a csapattól, a pótlásukra viszont jó pár név szóba jöhet.

Először is Esteban Ocon, akit a Mercedes igyekszik pilótaüléshez juttatni, ha már náluk erre nincs lehetőség - kérdés, hogy mit ajánlanak "segítségként" azért, hogy a fiatal tehetség stabil F1-es versenyző lehessen a Renault-nál. A képességei vitathatatlanok, de mellé mindenképpen találniuk kell egy tapasztalt, gyors, azonnal bevethető embert is, akire lehet építeni.

Renault_1



A hírek szerint ajánlatot tettek Sergio Pereznek, de egy finn újságíró szerint Valtteri Bottast is megkeresték, aki távozhat a Williamstől. Szintén képben lehet Felipe Massa, de a brazil, valamint a finn pilóta döntéseitől függően még az is előfordulhat, hogy Jenson Buttont szerzik meg - sok múlik azon, hogy ki és merre indítja el a piacot. Egyébként az sem kőbe vésett tény, hogy Oconnak mindenképpen lesz helye, könnyen elképzelhető, hogy két tapasztalt pilótára szavaznak...

Mi kell a Renault-nak? Elsősorban előrelépési lehetőség. Azt tudták már a szezon előtt is, hogy idén nehéz helyzetben lesznek, egy szétesett istállót kell újra felépíteniük, az autónak egyetlen része sem volt megfelelő - jövőre azonban már előrelépéseket várnak. Ehhez tapasztalt, rutinos és bizonyítottan gyors versenyzőre van szükségük, aki segíthet a fejlesztésben és akivel jól le lehet mérni, hogy hol tartanak, így gyakorlatilag bármelyik fent említett pilóta számításba jöhet. Ha a Mercedes technikai segítséget, vagy bármi olyat tud nyújtani, amitől gyorsabban fejlődnek, akkor Ocon is jó választás lehet...

Mit tud adni a Renault a pilótáknak? Stabilitást, gyári hátteret. A franciák már kijelentették, hogy a pénz nem akadály, komoly forrásokkal dolgoznak és hosszú távra terveznek, így aki odamegy, biztos lehet abban, hogy jelentős fejlődések várhatóak, két-három éven belül pedig az élmezőnybe is odaérhetnek - egyszerűen azért, mert megvan a háttér ahhoz, hogy ezt megtegyék. Meg tudnak venni mérnököt, szerelőt, takarítót, bárkit, több pénzből gazdálkodnak, mint a Force India, vagy a Williams, akik a közvetlen élmezőny mögött tartózkodnak.

Ehhez azonban még idő kell. Ugyan a jövő évi szabályváltozások felgyorsíthatják a felzárkózást (éppen az előbb említett anyagiak miatt, ők rengeteg költhetnek erre, többet, mint pl. a Force India), akkor is szükségük van egy-két évre, hogy komolyan számolni kelljen velük, az pedig nem biztos, hogy az általuk keresett rutinos, gyors pilóták ezt bevállalják. Button és Massa számára nem feltétlenül kifizetődő, ha pályafutásuk utolsó éveit egy ilyen projektre "költik el", a brit ráadásul hasonló munkát végzet a McLarennél is, aligha erre vágyik. Bottasnak és Pereznek még van ideje, de mindketten top csapathoz szeretnének kerülni, hogy végre igazán megmutathassák, mit tudnak - melyikük hajlandó erre éveket várni és bár komoly támogatással, de a mezőny végéről előreküzdeni magát?

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: