A Mercedes párosa a Kanadai Nagydíj során nem először ért össze két és fél évre visszanyúló, közös történetük során. 2014-ben, Spában, egyértelműen Nico Rosbegre húzták rá a vizes lepedőt, aztán amikor mindenki Hamiltont kezdte hibáztatni az idei spanyol futamon történt kettős kiesés miatt, jött az elemzés és kiderült, hogy a német pilóta hibázott a motorprogram beállításával, így pedig könnyű volt ismét rá kenni a balesetet.
Lewis Hamilton azt nyilatkozta Montreal után, hogy alulkormányzottsággal küszködött az egyes kanyarban, ennek köszönhetően koccantak össze kerekeik, Rosberg pedig pálya szélén tett kirándulása után csak az ötödik helyre tudott visszakapaszkodni a leintésig. A háromszoros világbajnoktól már mintha hallhattunk volna ilyet: tavaly Austinban ugyanúgy alulkormányzottságra panaszkodott, amikor kitessékelte csapattársát az egyes kanyarban.
Nico helyzete nem könnyű: nem elég azt is lenyelnie, hogy előnye kilenc egységre olvadt a bajnokságban, azt is meg kellett valahogy emésztenie, hogy Niki Lauda, de még a szerződését intéző Gerhard Berger is csapattársa mellé állt. Keserédes, hogy legalább a Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff tűnt úgy, mintha Hamiltont hibáztatná a koccanás miatt. Az Autosport szakírója, Gary Anderson a mostanában tapasztaltak miatt ezért azt javasolja Rosbergnek, hogy álljon tovább.
Hogy miért? A brit amellett érvel, hogy hiába a Mercedes a legjobb autó jelenleg, nem versenyezhet ki-nem-mondott kettes számú pilótaként, ráadásul a brackley-i gép sem lesz örökké nyerő pozícióban, elég csak a 2017-es szabálymódosításokra gondolni - az utóbbi években minden hasonló váltásnál újabb csapat tudott az F1 élére állni.
Anderson szerint Kimi Raikkönen ideje záros határidőn belül lejár a Ferrarinál, így a karrierjük zenitjén járó Rosberg és Vettel által német szupercsapatot alkotó maranellóiak komoly előnybe is kerülhetnek. Tavaly ugyanis Vettel komoly tudást hozott a Red Bulltól a vörösökhöz, a know-how átadására pedig Rosberg is képes lehet, lévén 2010 óta versenyez a Mercedes kötelékében - a Ferrari pedig rá is szorul, tekintettel a Kanadai Nagydíjon látott stratégiai melléfogásra.