DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 28. vasárnap
F1

Így pöröghet fel 2017-re a Honda

Az egyéves lemaradásban lévő japán motorgyártó azt tervezi, hogy más hozzáállással fogja készíteni F1-es erőforrásait a McLaren számára - vajon 2017-ben odaérthetnek a mezőny elejére?

Mióta a Honda hat éves szünet után 2015 elején visszatért a Forma-1-be, nagyon lassan sikerült ismét felvennie a száguldó cirkusz tempóját. Egyéves lemaradásban nem volt könnyű olyan aggregátot készíteni, ami felveszi a versenyt a Mercedes és a Ferrari termékeivel, ráadásul a zsetonrendszer sem kedvezett nekik. Ez utóbbitól a gyártók nagy örömére 2017-ben megszabadul a sportág, ami újabb lehetőséget a japánoknak arra, hogy végre tényleg egy szintre kerüljenek a többiekkel.



A Honda F1-es projektjét vezető Yusuke Hasegawa korábban azt jósolta, hogy már ebben az évben odaérhetnének a Ferrari szintjére a megszorítások nélkül, az F1i.com-nak pedig kifejtette, hogy a zsetonrendszer eltörlésével milyen terveket szövögetnek 2017-re. „Ez a legnagyobb terület, amire a fejlesztések alatt koncentrálni fogunk. Mivel nem lesznek megkötések, jelenleg új ötletek után kutatunk például a belsőégésű motort illetően. De még nem döntöttük el, hogy milyen irányban haladunk tovább.”

Amikor felvetették Hasegawának, hogy a Honda teljesen új erőforrással szállhat harcba 2017-ben, így válaszolt: „Lehetséges, hogy így lesz, de még nem döntöttük el” - mondta a japán, aki egyelőre nem kívánja meghatározni, milyen hatásai lehetnek a Honda elmúlt hétvégén bemutatott, új turbójának. „Mindig próbálkozunk újabb frissítésekkel, s bár még nem biztos, lehet, hamarosan ismét be fogunk vetni egy újítást a motoron, mely a próbapadon már több-kevesebb sikerrel teljesített.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: