A Formula-1 kizárólagos abroncsszállítójának teljesen új gumikat kell gyártania a soron következő szezonban, amelyek nagyobbak és szélesebbek lesznek a jelenlegi abroncsoknál. A munkára 25 tesztnapot kaptak az F1 döntéshozóitól, GP2-es autóval pedig már pályára is vitték a kezdeti gumikeverékeket. Most az is kiderült, ki vezette az autót: a motorsport.com információi szerint a 96 nagydíjon rajthoz állt, egyszeres futamgyőztes Pastor Maldonado, aki a Renault pilótája lett volna idén, a francia gyár azonban lecserélte őt Kevin Magnussenre. A venezuelai két napot Mugellóban, egyet pedig Barcelonában vezetett.
Nem tudni, hogy Maldonado később is vállal-e hasonló munkát a Pirelli számára. Ha a GP2-es autóval való tesztelés befejeződik, 2014-es F1-es gépek veszik át a feladatot, a Ferrari, Mercedes, Red Bull és Renault segítségével. Eredetileg a McLaren is szerepet kapott volna a fejlesztés ezen fázisában, azonban abban az évben még Mercedes motor hajtotta autójukat Honda helyett, ez pedig megakadályozza, hogy ők is teszteljenek.
Augusztusban hibrid autókra kerülhetnek fel a Pirelli abroncsai, 2015-ös konstrukciókat alakítanak át a jövő évi szabályoknak megfelelően. A motorsport.com szerint az olasz gumicégnek jelenleg nehézséget okoz a helyszínek megtalálása, mindenesetre a lap úgy tudja, a következő tesztre Fioranóban, a Ferrari-pályán kerül sor, a Scuderia 2014-es autójával, amelyet Jean-Eric Vergne vezethet.