DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Sokkal rosszabbul végződhetett volna”

A nemzetközi sajtó mindenekelőtt Fernando Alonso balesetével foglalkozott az F1-es szezonnyitót követően, melyet a spanyol elsősorban nem a szerencsének, hanem a fejlesztéseknek köszönhetően élt túl.

A balul sikerült kvalifikáció, a Ferrari és a Mercedes párharca, valamint a Haas nagyszerű debütálása mind háttérbe szorult a sajtóban Fernando Alonso borzalmas balesete mögött, melyet Esteban Gutierrezzel ütközve szenvedett el a spanyol. A kétszeres világbajnok saját elmondása szerint szerencsének érzi magát, hogy élve megúszta a balesetet.

A nemzetközi szaksajtó azonban elsősorban nem a szerencsét, hanem a modern Formula-1-es autók biztonsági felszereltségét dicséri Alonso túlélése kapcsán: „A baleset következményei sokkalta komolyabbak lehettek volna, éppen ezért egy komoly elismerése a modern F1-es autók ütközési struktúráinak, hogy Alonso sértetlenül mászhatott ki a roncsból.”

pf_alo_insta



Daniel Johnson, a Telegraph újságírója hasonló hangot ütött meg: „Milyen csodálatos a modern F1-es autók biztonsága!” – írta a balesetről, mely többeket Martin Brundle húsz évvel ezelőtti bukására emlékeztetett az első melbourne-i F1-es futam rajtjáról. Jonathan McEvoy a Daily Mailtől mást emelt ki, mégpedig a McLaren szerepét a biztonság fejlesztésében:

„A McLarennek is megvolt a maga szerepe, hiszen ők voltak az első csapat, akik szénszálas karosszériát terveztek az alumínium helyett 1981-ben. Amikor a versenyzőjük, John Watson abban az évben nagy sebességgel bukott Monzában, ennek a fejlesztésnek köszönhette, hogy sértetlen maradt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: