A balul sikerült kvalifikáció, a Ferrari és a Mercedes párharca, valamint a Haas nagyszerű debütálása mind háttérbe szorult a sajtóban Fernando Alonso borzalmas balesete mögött, melyet Esteban Gutierrezzel ütközve szenvedett el a spanyol. A kétszeres világbajnok saját elmondása szerint szerencsének érzi magát, hogy élve megúszta a balesetet.
A nemzetközi szaksajtó azonban elsősorban nem a szerencsét, hanem a modern Formula-1-es autók biztonsági felszereltségét dicséri Alonso túlélése kapcsán: „A baleset következményei sokkalta komolyabbak lehettek volna, éppen ezért egy komoly elismerése a modern F1-es autók ütközési struktúráinak, hogy Alonso sértetlenül mászhatott ki a roncsból.”
Daniel Johnson, a Telegraph újságírója hasonló hangot ütött meg: „Milyen csodálatos a modern F1-es autók biztonsága!” – írta a balesetről, mely többeket Martin Brundle húsz évvel ezelőtti bukására emlékeztetett az első melbourne-i F1-es futam rajtjáról. Jonathan McEvoy a Daily Mailtől mást emelt ki, mégpedig a McLaren szerepét a biztonság fejlesztésében:
„A McLarennek is megvolt a maga szerepe, hiszen ők voltak az első csapat, akik szénszálas karosszériát terveztek az alumínium helyett 1981-ben. Amikor a versenyzőjük, John Watson abban az évben nagy sebességgel bukott Monzában, ennek a fejlesztésnek köszönhette, hogy sértetlen maradt.”