DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Verstappen: Az egész futamon gyorsabb voltam

A fiatal holland F1-es már a futam során is roppant indulatosan rádiózott a csapatával, majd a leintést követően is érződött rajta a frusztráltság. Sainz szerint is meg kell vizsgálni, miben hibáztak.

Remekül kezdődött a Toro Rosso számára a Formula-1-es Ausztrál Nagydíj, hiszen mindkét pilótájukkal bejutottak a Q3-ba, sőt Max Verstappen az ötödik helyre, azaz a Mercedesek és a Ferrarik mögé kvalifikálta magát. A vasárnapi versenyen is sokáig jól állt a holland és kollégája, Carlos Sainz, ám végül a rossz taktikának – és Verstappen elrontott kerékcseréjének – köszönhetően csupán a kilencedik és tizedik pozícióban értek célba. A mindössze 18 éves versenyzőn már a verseny során is érződött, hogy rendkívül feszültté tette a helyzet, többször is felbőszülten beszélt a csapatával a rádión.

„Nagyon frusztráló és csalódást keltő, remélhetőleg a következő versenyen jobban teljesíthetünk” – nyilatkozta Verstappen a leintést követően. „Úgy vélem, az egész futamon – az elrontott bokszkiállásig – sokkal gyorsabb voltam, el is tudtam húzni. De aztán beragadtunk Sainz és Bottas mögé, és nem volt esélyünk előzni.”

ToroRosso_Melbourne_Sainz_Verstappen



Amikor konkrétan arról az esetről kérdezték, amikor a második kerékcseréjénél a szerelők nem álltak készen a bokszutcában, csupán ennyit válaszolt a holland: „Kommunikációs félreértés volt, kár érte.”

Természetesen Sainzot is megkérdezték arról, mit szólt Verstappen követeléseihez: „Nem tudom, nem hallottam az ő rádióját, de most már kezdem megtudni, hogy egész érdekes volt! De nincs problémám, egyszerűen csak a saját versenyemet futottam. Úgy gondolom, ma sok autót megelőztünk és remek show-t produkáltunk, még ha az eredmény nem is az lett, amit akartunk vagy amit megérdemeltünk volna.”

A spanyol is úgy érzi, hogy nem feltétlenül volt megfelelő a gumistratégiájuk: „Vannak kétségek, mert hatodik helyen álltunk, és csak kilencedikek lettünk. Az autónak megvolt a tempója, leszámítva talán az előzéshez szükséges végsebességet, de nyilván megvizsgáljuk, mit csinálhatnánk jobban” – fogalmazott Sainz.

Végül a Motorsport.com szakoldalnak köszönhetően íme, a pontos rádióbeszélgetés a két pilóta, valamint versenymérnökeik, Xevi Pujolar és Marco Matassa között:

Verstappen (Sainz és Palmer mögött): Megpróbálhatok előzni?

Xevi Pujolar: Igen.

Verstappen: Engedjétek, hogy megpróbáljak előzni, mert ez így túl sokáig tart.

Pujolar: Csináld.

Verstappen: Csinálnunk kell valamit!

Marco Matassa: Carlos, nyomd!

Sainz: Nyomom, nyomom, ne mondjátok, hogy nyomjam!

Matassa: Rendben, mert különben helyet kell cserélnünk a következő körben.

Verstappen (a verseny végén, Sainzcal csatázva): Végig el tudtam húzni a versenyen, most meg nem hagytok előzni. Ez egy rohadt vicc, de tényleg!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: