A gumiabroncsok széles skálája került elő az utolsó tesztnap délelőttjén, a csapatok az összes szárazpályás keveréket felrakták Barcelonában, így a köridők terén talán még az eddiginél is nagyobb az összevisszaság. A legjobb köridőt Sebastian Vettel érte el a szuperlágyakon, de a négyszeres világbajnok az ultralágyakat és a keményet is használta a délelőtt során. Vettel összesen 54 kört tett meg, három kevesebbet, mint a délelőttöt az időket tekintve mögötte záró Carlos Sainz, aki viszont a lila oldalfalú új keveréken teljesítette legjobbját.
A legtöbb kört, mint oly sokszor, ismét a Mercedes tette meg Lewis Hamiltonnal a volán mögött, az viszont hatalmas különbséget jelent az eddigiekhez képest, hogy idén először megadta magát az autó. A Mercedes célja az volt, hogy a tűréshatárig feszítsék a húrt a tesztszezon során, s ez úgy tűnik, hogy sikerült is...
A legtöbb csapatnak sima délelőttje volt, köztük a Haasnak is, akikre ez már nagyon ráfért, hiszen a második teszthét rémesen alakult a számukra: két napot gyakorlatilag teljes egészében elvesztettek, míg Romain Grosjean csütörtökön háromszor csúszott a kavicságyba fékhiba miatt. A Renault viszont apróbb problémákkal küzdött, hiszen Palmer neve mellé csak 31 kör került négy óra leforgása alatt.
A legrosszabb napja egyelőre a Manornak van, hiszen Rio Haryanto műszaki gondok miatt egészen az utolsó pillanatokig nem gördülhetett pályára: az indonéz versenyző végül egyetlen installációs kört tett meg.
A délutáni programban két csapat is versenyzőt cserél: a Mercedesbe az eredeti tervnek megfelelően Hamilton helyére Rosberg ül, míg a Haas az eheti tesztnapok nehéz alakulása miatt akart még lehetőséget biztosítani Gutierreznek, így a mexikói veheti át Grosjean helyét az ebédszünet után.
A tesztnap állása félidőben:
1. | Vettel | Ferrari | 1:22.852 | 54 | |
2. | Sainz | Toro Rosso | 1:23.134 | +0.282 | 57 |
3. | Perez | Force India | 1:23.721 | +0.869 | 44 |
4. | Hamilton | Mercedes | 1:24.133 | +1.281 | 69 |
5. | Ricciardo | Red Bull | 1:24.427 | +1.575 | 61 |
6. | Button | McLaren | 1:24.714 | +1.862 | 56 |
7. | Palmer | Renault | 1:24.859 | +2.007 | 31 |
8. | Ericsson | Sauber | 1:25.031 | +2.179 | 57 |
9. | Grosjean | Haas | 1:25.255 | +2.403 | 53 |
10. | Massa | Williams | 1:25.696 | +2.844 | 63 |
11. | Haryanto | Manor | - | 0 |