Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2016. augusztus 28. vasárnap
F1

Miért pont Raikkönen teszteli az új fejvédőt?

Kimi Raikkönen a közvélemény számára gyakran a viccelődés tárgyává válik hűvös, lényegre törő, mindenféle mellébeszélést kerülő megnyilvánulásaival, ám most éppen ennek köszönheti, hogy első lehetett valamiben.

A Ferrari csütörtök reggel azonnal a címlapokra tört, amikor a barcelonai teszten Kimi Raikkönent egy külsőre igencsak szokatlan autóval küldte ki a pályára egy installációs körre. A csapat ugyanis felhelyezte az SF16-H modellre azt a halo névre keresztelt elemet, amelyet pár hónapja dolgozott ki az FIA és fogadtak el a pilóták, mint a 2017-től élesben is debütáló fejvédő elemet.

 CcnLql6W8AAb-tj

A csapatok közül az utóbbi időben elsősorban a Ferrari dolgozott az elem kifejlesztésén, ez az oka annak, hogy az ő autójukon jelent meg elsőként az újítás, ami forradalmasíthatja a mindig is teljesen nyitott pilótafülkéket használó versenysorozatot. Az olaszok figyelmének központjában a halo súlyának csökkentése állt, amelyet az eredeti 10 kg-os tömegéről nagyjából 6 kg-ra tudtak redukálni - ezt a verziót vitték most pályára a Motorsport.com információ szerint.

Az elemet már szerda este felszerelte az autóra a csapat, és akkor a garázsban Sebastian Vettel ült be először egy ilyen, fejvédelemmel rendelkező F1-es gépbe. A Ferrarinál azonban mégis úgy döntöttek, hogy Raikkönennek adják meg a lehetőséget az első tesztmenetre, amit a brit lap szerint azzal indokoltak, hogy a finn jóval pártatlanabb véleményt fogalmazhat meg az első tapasztalatairól, különösen a megváltozó látási viszonyokat illetően.

Természetesen a halo egyelőre még tesztváltozatban létezik, ami a 2017-es várható bevezetésig még módosulhat. A végleges verzió a pilótafülkében ülve is felnyitható lesz, hogy a versenyző önmaga is ki tudjon szállni az autóból, a most a Ferrarin feltűnő elem azonban még nem rendelkezik ezzel a funkcióval. Ezt csak a szerelők tudták felhelyezni a bokszban, és csak ebben a fix helyzetben képes ottmaradni.

A finn egyetlen próbakört tett csak meg a halóval, ami ezt követően le is került a Ferrariról, hogy a csapat zavartalanul folytathassa tovább a tesztprogramját. Az elem további kipróbálásáról az első tapasztalatok és Raikkönen visszajelzései alapján döntenek. 

Olvastad már?