DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A McLaren-Honda az új F1-es motorral támad Barcelonában

Az erőforrás a héten esik át az F1 homologizációs procedúráján, a korábbinál magasabb, de így is meglehetősen kicsi - a McLaren ragaszkodik ahhoz, hogy erre nem ők kötelezték a Hondát.

A Honda a ma kezdődő második barcelonai teszten már az átdolgozott, utolsó specifikációjú 2016-os motort veti be - a konfiguráció a héten teljesíti majd az FIA homologizációs procedúráját. Az első teszten továbbra is akadtak gondok a hűtéssel, de a hírek szerint a problémák nem voltak jelentősek és sikerült őket megoldani - kíváncsian várjuk, hogy ezúttal mire lesznek képesek.

A fő változás talán az, hogy maga a motor magasabb lett, mivel nagyobb kompresszort és nagyobb turbót alkalmaz a japán gyártó - ezzel együtt is olyan kicsire tervezték, amennyire csak lehetett. A hűtési problémát sem elsősorban (csak) a Honda oldotta meg, hanem a McLaren alakította át némileg a karosszéria kérdéses részét úgy, hogy jobb legyen a levegő áramlása - ugyannakor bár többször hallhattuk azt, hogy a McLaren kérte a Hondát a minél kisebb motorra, a wokingiak ezt továbbra is cáfolják.

McLaren_1



"A koncepciónk lényege, hogy az aerodinamikai tapadásunk, a leszorítóerőnk a lehető legjobb legyen. Ezért szeretjük, ha a motor minél kevesebb helyet foglal, de soha nem köteleztük semmire a Hondát, azt csinálnak, amit akarnak" - nyilatkozta Eric Boullier. "Ez egyáltalán nem kényszer és ha megtartjuk ezt a koncepciót, mert elégedettek vagyunk, az azért lesz, mert hisszük, hogy ez a koncepció gyorsabbá tehet minket másoknál" - magyarázta.

A hírek szerint egyébként most már egyre inkább előtérbe kerül a teljesítmény is a megbízhatóság mellett a McLaren-Hondánál, ma és csütörtökön Fernando Alonso, szerdán és pénteken pedig Jenson Button ül a pilótaülésbe. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: