A legtöbb F1-es csapat már korábban túljutott a Nemzetközi Automobil Szövetség kötelező homologizációs töréstesztjén, ez a Mercedesnek alig több mint két héttel az első kollektív teszt előtt sikerült. A brackley-i gárda azért húzta ilyen sokáig, mert az FIA komoly változtatásokat eszközölt a pilótafülke-védelem terén, ezzel együtt pedig minden autó nagyobb terhelésnek lett kitéve. A pilóta feje körüli rész két centiméterrel nőtt meg, emellett erősebbé kellett válnia.
„Nagyon nagy volt a változás” - utalt Paddy Lowe a törésteszt terhelésének mértékére. „Az autó szóban forgó részének öt tonnányi nyomást kellett kibírnia. Mindez annak érdekében történt, hogy megvédjék a pilótát a nagyobb törmelékektől, alkatrészdaraboktól, vagy akár egész autóktól, melyek az autó ezen a részén érhetik el a pilótafülkét. A karosszérián dolgozókra komoly munka hárult ezen a téren” - tette hozzá a Mercedes technikai igazgatója.
Lowe a Mercedes által készített videóban azt is elmondta, hogy milyen erőltetett menetben dolgoznak a brackley-i gyárban. „Ha megnézzük a tervezőirodát, rengetegen dolgoznak ott napi 16 órában, hogy határidőre teljesíteni tudják a feladatukat. A január és február mindig kulcsfontosságú számunkra, leszegett fejjel kell dolgoznunk, annak reményében, hogy márciusban végre levegőhöz juthatunk.”