DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Ma eldőlhet, milyenek lesznek a 2017-es autók

Eddig még nem született végleges döntés arról, hogy milyen szabályok keretezik majd a 2017-es F1-es autók megépítését - a csapatok pénteki, londoni találkozóján viszont pont kerülhet az ügy végére.

A pénteki nap során kulcsfontosságú megbeszélésre kerül sor a londoni Heathrow-n, a Nemzetközi Automobil Szövetség és a sportág tizenegy csapatát képviselő személyek részvételével. Noha korábban számtalan alkalommal esett már szó arról, hogy milyen átalakításokat végeznek a 2017-es modelleken, konkrét szabálytervezet még nem született - ez a tárgyalás az utolsó előtti alkalom lesz arra, hogy véglegesítsék a szabályokat, hiszen a március 1-i határidőig még egy találkozót rendeznek majd, februárban.

Tavaly felröppent a hír, hogy 2017-től ismét visszatérhet a tankolás az F1-be, de ezt a csapatok nemrég leszavazták - ahogyan az autók tervezett, körönkénti 5-6 másodperces gyorsulása is elhamarkodott terv volt. Decemberben arról esett szó, hogy a Pirelli javaslatára még sem kellene változtatni a leszorítóerő mértékén, mivel a nagyobb terheléshez magasabb guminyomás-értéket kellene beállítani, ami kisebb tapadást eredményezne.

Egyelőre egy dolog biztos: nem Michelin-abroncsokon fognak száguldani a 2017-es gépek


A műszaki munkacsoport januári megbeszélésén döntöttek róla, hogy az elképzelt 180 cm-es autószélesség helyett 140 cm-nél maradnak a csapatok, és a diffúzor magasságát sem fogják növelni, vagy ha igen, azt sem nagymértékben. A status quót felborítani igyekvő Red Bull kiakadt emiatt, hiszen a szabálytervezet kidolgozásában komoly szerepet vállaltak a Milton Keynes-iek, és ha aerodinamikai változásokról van szó, ők hagyományosan élen járnak az innovatív megoldások terén.

Mint általában, most is a közös nevező hiánya gátolja meg a csapatokat a megegyezéstől - a McLaren például a leszorítóerő növelésére szavaz, melyet az autó alján véghezvitt módosítások lennének szükségesek, de korábban szó esett az aktív felfüggesztés visszatéréséről is.

Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója azon a véleményen van, hogy sokkal jobb ötlet lenne 2018-ra halasztani a szabálymódosításokat, hiszen akkor ezt az évet kutatásokra lehetne fordítani - nem mellesleg a csapatok már most késésben vannak, ráadásul nem is lennének olyan radikálisak a változtatások, mint azt korábban beharangozták.

A megbeszélésen az FIA és a pilóták által is szorgalmazott pilótafülke-védelem is szóba kerül majd, ahogyan a korábban már elvetett tankolás, vagy az autók minimum súlyának csökkentése. Pénteken dönthetnek a 2017-es szezon gumitesztjeiről, a pilóták rendelkezésére bocsátott váltóművek számáról is, valamint a motorgyártók most fogják a többiek elé tárni az erőforrások árának csökkentésére tett javaslataikat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: