A Formula-1 fő csapataiból álló Stratégiai Csoport hétfőn találkozik Genfben, a megbeszélés egyik fő témáját pedig a motorok kérdése jelenti majd. A tavalyi év második felében nagyon sok szó esett egy olcsó, független gyártó által előállított alternatív motorról a kisebb csapatok számára, több külső vállalat jelentkezett, érdekli őket a lehetőség, novemberben azonban a csoport haladékot kapott, miközben a jelenlegi motorszállítók ígéretet tettek alternatív megoldás kidolgozására.
Ennek határideje péntek volt, de Jean Todt FIA-elnök elmondása szerint keddig kell várni bármilyen hivatalos hírig. Jelen állás szerint úgy tűnik, hogy a V6-os hibrid motorok árát fogják csökkenteni, hogy az erre fordított költség kevésbé terhelje a kisebb csapatokat. „Úgy gondolom, nagyon közel vagyunk a megegyezéshez” – fogalmazott Todt.
„Van néhány globális elképzelésem a gyártók javaslatai kapcsán, de előtte rendbe kell szednünk az ügyet. Az FIA vezetése alatt a gyártók számos alkalommal találkoztak, elsősorban Genfben, olyan napirenddel, amelyet az FIA írt meg. Ma éjfélig fogják megtenni a javaslatokat, hétfőn 3-kor pedig a Stratégiai Csoport találkozik Genfben, majd a rákövetkező nap az F1 Bizottság ugyanott, tehát jelenleg így állunk” – mondta a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetője az Autosport Show-n.
Mikor arról kérdezték, elkerülhető-e az ügyfélmotorok bevezetése, így válaszolt: „Igen, optimista vagyok. Remélem, hogy az emberek rendelkeznek józan ítélőképességgel, mert ez a mi bajnokságunk, nem igaz? Ez az ő érdekük, a csapatoké és a kereskedelmi jogtulajdonosé is. Ezért gondolom, hogy egy normális világban, értelmes emberek között megegyezésnek kell születnie a helyes megoldásról.”
A hétfői találkozón több más fontos kérdésről is szó esik a Formula-1 jövőjét illetően, köztük a tankolás lehetséges visszatéréséről.