Idén már nem engedhet meg magának egy a 2015-öshöz hasonló gyenge szezont a McLaren-Honda, és ebben a japán vállalatot terheli a nagyobb felelősség, akik tavaly egyértelműen nem álltak még készen arra, hogy F1-es visszatérésük évében felvegyék a versenyt a mezőny többi motorgyártójával.
„Meg kell oldanunk az ERS gondjait és a megbízhatósági problémákat is Melbourne előtt. Szóval technikai dolgokról van szó. Csapatként pedig szeretnénk elérni a Q3-at, ezt őszintén mondhatom” - nyilatkozta Yasuhisa Ara az F1i-nek, arra célozva, hogy 2015-ben egyetlen alkalommal sem sikerült pilótáiknak bejutnia az időmérő utolsó szakaszába. Legjobb eredményük Fernando Alonso 11. helyezése volt az austini kvalifikáción.
Amikor éppen nem a garázsban vesztegeltek vagy a pálya szélén parkoltak le a McLarenek, akkor a regeneratív rendszer gyenge hatékonysága okozta a legnagyobb fejfájást Alonsónak és Jenson Buttonnak. Ezen extra lóerők hiánya idézte elő autóik fájdalmas lassúságát az egyenesekben az egész szezon során. A Hondánál azonban váltig állítják, hogy újragondolták az egész koncepciót, ami így már megüti majd az elvárt teljesítményszintet.
„A rendszert kijavítottuk, és jelenleg is teszteljük az MGU-H-t és a turbót. Ahhoz viszont időre lesz szükségünk, hogy a megbízhatóság javulásáról is megbizonyosodjunk. Három hónapunk van a két szezon között, de ezt követően még látnunk kell a pályán, hogy hogyan állnak a dolgok” - mondta Arai.
A McLaren egyike lesz annak a három csapatnak, amely elutazik a Pirelli esős tesztjére január utolsó hetében. Bár Paul Ricardban a gumikra kell majd koncentrálniuk, az így megtett kilométerek biztosan nem válnak majd kárukra.