A nagy dohánygyárak a Formula-1 aranykorától, a hetvenes évektől kezdve nagyjából az ezredfordulóig hatalmas összegeket fordítottak a cigarettáik reklámozására és az F1-es istállók nagy örömmel fogadták ezeket a „füstös” pénzeket.
Mára már csak a Ferrarinál maradt dohányipari támogató a Philip Morris képében, ám egy bő évtizeddel ezelőttig a B&H, a Rothmans, a Camel, a John Player, vagy a Gitanes jelenlétére emlékezhetünk.
Vagy, hogy a BAR csapatot egykor tulajdonló BAT dohánygyárról már ne is beszéljünk. Éppen ez a cég volt az, amelyik nemrég sikeresen elérte, hogy az egyik E-cigarettájukat ismerje el a brit törvényhozás, mint a dohányzásról való leszokásban segítő terméket.
A BAT 2006-ig a Formula-1 egyik fontos szereplője volt, és most – legalábbis a Reuters hírügynökség jelentése szerint - ismét azon dolgozhatnak, hogy az E-cigaretta orvosi célú használatával visszatérjenek a sportágba. Ha pedig ez megtörténik, akkor nyilván a többi – leszokást segítő E-cigit forgalmazó - dohánygyár sem szeretne lemaradni a várhatóan milliárdos piacot jelentő torta egy-egy szeletéről.
Persze, nagy kérdés, hogy a csapatoknak mennyire összeegyeztethető egy nikotin alapú termék reklámozása a tiszta, és zöld imidzset hirdető Formula-1-gyel. Ezen nyilván elsősorban a középcsapatoknak volna érdemes eltöprengenie…