A McLaren-csoport vezérigazgatója nem győzi hangsúlyozni, hogy az F1-ben elért sikerek egyik alapvető tényezője, hogy egy motorgyártó csak egy csapatra összpontosítsa erőforrásait, mint az jelenleg is történik csapata, és a Honda esetében. Ő volt az, aki korábban megakadályozta, hogy a japánok szerződést kössenek a Red Bullal, de egy csavarnak köszönhetően két év múlva egy újabb csapat kaphat az erőforrásokból.
A titok nyitja abban áll, hogy amíg McLaren kvázi gyári támogatást élvez a Honda részéről, a pletykákban szereplő Sauber ugyanúgy fizetne a motorokért, mint teszi azt most a Ferrarinak. Az Autosport információi szerint a két fél már felvette egymással a kapcsolatot, Ron Dennis viszont sietett kijelenteni, hogy semmi esély a partnerkapcsolat létrejöttére 2017 előtt, a következő szezonra a Honda ugyanis nem tudna annyi motort legyártani, amennyi két csapat ellátásához szükséges.
Amíg azonban a brit szaklapnak a McLaren egyik munkatársa már csöpögtetett némi információt a kapcsolatfelvételről, a Sauber oldaláról eddig nem történt megerősítés. A svájci csapat egyébként csak azért válthatna motorgyártót 2017-től, mert 2016-ra még szerződéssel rendelkezik a Ferrarival. „Én nem beszéltem a Hondával, és ahogyan tudom, eddig ők sem velem” - mondta Monisha Kaltenborn, a hinwiliek csapatfőnöke. „Az a tipikus helyzet állt elő, hogy a kontextusból kiragadtak valamit, az emberek pedig szenzációs sztorit akarnak belőle csinálni, de egyáltalán nem erről van szó.”
Ron Dennis nem mondta ki egyértelműen, hogy nem akar más csapatot látni a Honda környékén, azt viszont igen, hogy lassítaná a projekt lábra kapását, ha a japánoknak meg kellene osztaniuk figyelmüket. „Minél több motort kell előállítanod, annál nagyobb lesz a nyomás. Most kezdünk felzárkózni - minél több emberrel kell foglalkozni, annál lassabban tudunk előrehaladni. Nincs értelme lelassítani ezt a folyamatot, hiszen versenyképesek szeretnénk lenni” - tette hozzá a brit.