Bernie Ecclestone korábbi szövetségese, a volt FIA-elnök Max Mosley társaságában vett részt közös beszélgetésen a német ZDF csatorna egy műsorában. Mindketten egyetértettek azzal, hogy a Formula-1-nek gyökeres változásra van szüksége. Ecclestone szerint a fő probléma az, hogy versenyzők helyett a mérnökök kerültek a versenyzés középpontjába.
„Amikor az emberek azt kérdezik tőlem, kit gondolok a legjobb versenyzőnek, melyik név jut eszembe, amivel aztán a legtöbben nem értenek egyet, akkor Alain Prostot mondom” – kezdte Ecclestone, és meg is indokolta döntését: „Prostnak vigyáznia kellett a fékeire, váltójára, mindenre, és jó munkát végzett. Több versenyt fejezett be, jobb pozíciókban. Ma nincsen ilyen.”
Bár sokakból épp azért vált ki nemtetszést a jelenlegi F1, mert túlságosan is a spórolásról szól, Ecclestone kifejtette, mekkora ellentétben áll a mostani korszak Prostéval: „Felállnak a rajtrácsra, egy mérnök pedig elkezdi a versenyüket. Egyedül kellene maradniuk, amint kialudtak a fények. Nem kellene senkinek sem elmondania nekik, mit csinál a csapattársad ebben és abban a kanyarban. Ez már többé-kevésbé a mérnökök bajnoksága. Nem mondom, hogy Lewis Hamilton nem szuper versenyző, de rengeteg segítséget kap. Megnézném őt egy GP2-es autóban GP2-es versenyzőkkel. Nem mondom, hogy nem nyerne, de érdekes lenne” – folytatta.
Az elhangzottak alapján úgy tűnhet, Ecclestone nincs tisztában a 2017-es szabályváltozásokkal, amelyek jelentősen felforgatják a Formula-1-et. „Én is bent vagyok a Stratégiai Csoportban, szeretném tudni, min fognak változtatni. De a gond ugyanaz velük, mint a többi szabállyal. Olyanok, mint egy régi viktoriánus ház, az emberek pofozgatják, de igazából le kell dönteni és újraépíteni. Össze kell tépni a szabályokat, és újakat írni” – magyarázta, miért nem célravezetők a jelenlegi törekvések.
Max Mosley hozzá hasonlóan úgy gondolja, az ördögi technológia túl fejlett szintre lépett, és ez riasztja el a rajongókat. „A legfontosabb az, hogy a technológia már annyira komplex, hogy senki sem érti. Mondok is egy példát, nézzenek meg az Interneten egy modern F1-es autót azzal a sok gombbal és egyébbel. Az elmúlt 30-40 évben követem a sportot, mégsem tudnám megmondani, mire való a gombok többsége” – mondta a Nemzetközi Automobil Szövetség korábbi elnöke.