A hétvégén Eddie Jordan szellőztette meg, hogy értesülései szerint a Volkswagen csoport végre tényleg beszáll a Formula-1-be, méghozzá 2018-tól a Red Bull istálló oldalán. Jordan az elmúlt években rendszeresen dobott be nagy sztorikat elsőként, melyek egy része igaznak is bizonyult – persze nem mindegyik. „Eddie néha téved” – mondta Christian Horner Red Bull-csapatfőnök, amikor megkérdezték erről a pletykáról...
Hétfőn aztán a német Auto Bild is előállt a sztorival, miszerint már „csak néhány aláírás” hiányzik a dokumentumokról, a németek vezetősége ugyanis meghozta a döntést: 2018-tól beszállnak a Formula-1-be a Red Bull oldalán, s ezzel együtt beszüntetnék a Le Mans-i és a DTM-programot.
Persze nem először (és nem is másodszor...) hallunk ilyen pletykákat, a mostani helyzet abból a szempontból azonban mindenképpen más, hogy a Red Bull, az évtized első felének uralkodó csapata valóban rá van szorulva egy új partnerre. A Renault-val szakítottak, a Mercedes nem ad nekik motort, a Ferrarival pedig bár úgy tűnik, hogy megegyeznek, természetesen sosem léphetnek az ügyfélstátusznál előrébb, így pedig nehéz bajnokságot nyerni.
Nem véletlenül fogalmazott így a maranellóiak motorjával kapcsolatban Dietrich Mateschitz: „Ez elfogadható megoldás lenne a következő két-három évre.” Utána pedig...?