A Nemzetközi Automobil Szövetség nemrég tette közzé, hogy milyen erőforrásokkal állnak rajthoz a Formula-E csapatai a 2015-2016-os szezonban – ennek értelmében nyolc csapat magának (vagy egy technikai partnerrel együtt) tervezett hajtásláncot, a Dragon Racing a Venturi által tervezett csomaggal versenyez majd, a Team Aguri pedig a tavalyi SRT-01E-vel. A csapatoknak 15 privát tesztnap állt a rendelkezésükre az első szezon júniusi vége óta, hogy tökéletesítsék a fejlesztéseket, de állítólag két csapat is komoly hátrányban van, aminek köszönhetően úgy határozhatnak, hogy a régi motorokat ismét harckészültségbe állítják.
Teljes programot egyedül a DS Virgin teljesített az „elő-előszezonban”, (és a Venturi főnöke szerint az ő gárdája is 100%-ig készen áll), hétfőtől pedig háromszor két nap áll majd a mezőny rendelkezésére, hogy felkészüljön az októberi szezonnyitóra. „Két gárdának eddig alig van tapasztalata az új motorokról, és nem tudták eléggé megbízhatóvá tenni a csomagjaikat” – mondta az egyik csapat titokzatos mérnöke. „A gyári csapatok magabiztosak afelől, hogy az új szezont a homologizált csomagokkal kezdhetik el, de tudok néhányról, akik nemhogy versenyképesség, de megbízhatóság terén sem állnak valami fényesen.”
„Az olyan gárdák, mint az ABT, a DS Virgin, vagy a Renault e.DAMS remek forrásokkal rendelkeznek, többen pedig valószínűleg alábecsülték, hogy mit is kellene még tenniük. Tudomásom szerint két csapatnak is muszáj lesz visszatérnie az eredeti csomagokhoz. Biztosan éjt nappallá téve fognak dolgozni, hogy minden kész legyen, de úgy vélem, hogy nagyobbat haraptak annál, mint amit meg tudnának rágni. Azzal, hogy huszonötödike után már nem lehet tesztelni, kemény idők előtt állnak” – tette hozzá a forrás a Motorsport.com-nak adott nyilatkozatában.
A csapatok még Miamiban egyeztek meg arról, hogy a saját erőforrással bajban lévő csapatok visszatérhetnek az eredeti motorokhoz, de ez irányú igényeiket még a bizonyos augusztus 25-i dátum előtt be kell jelenteniük. Egy gárda akkor megvétózta a tervezetet, de az utolsó szó jogán Alejandro Agag, a széria első embere elutasította a tiltakozást. A csapatoknak a hónap utolsó napjáig Gdanskba kell szállítaniuk minden felszerelést, hogy aztán útnak induljon több, mint 10 ezer kilométeres vonatútjára Oroszországon keresztül Kínába, hogy az október 17-i szezonnyitóra minden készen álljon.