Úgy is mondhatnánk, hogy így esett Rosberg cseberből vederbe. De hogyan is?
Nos, ami tény, hogy komoly pálfordulás figyelhető meg Nico teljesítményében, ha különbontjuk a kvalifikációs és a versenyeredményeket. A 2014-es világbajnoki szezon utolsó 10 hétvégéjén Rosberg 7-3 arányban felülmúlta az időmérőkön csapattársát, Lewis Hamiltont, ám ennek ellenére csak kétszer tudott győzni. Ez a tendencia idén teljesen megfordult, hiszen az eddigi 10 hétvégéből kilencszer ért el Hamilton jobb eredményt az időmérőn, és csak egyszer Rosberg, a német viszont már három futamgyőzelemnél jár, ezen a téren tehát javult a mutatója.
Az Autosport munkatársa azt a kérdést szögezte neki, ő mivel magyarázza ezt a különös jelenséget? Rosberg meghökkentően őszinte választ adott: „Részben azzal, hogy idén főként a versenyteljesítményem javítására fókuszáltam. E téren fejlődni akartam, és ez sikerült, tehát ezzel elégedett vagyok. Ez persze részben rossz irányba befolyásolta az időmérős teljesítményemet, ami részben, de nem egészben magyarázható számomra. Azt semmiképp sem értem, hogy miért ilyen nagy a különbség a tavalyi és az idei teljesítményem között e tekintetben” – így Rosberg.
A német jelenleg 21 pont lemaradással követi Hamiltont az egyéni vb-pontversenyben, ám elmondása szerint nem csügged amiatt, hogy így kellett elvonulnia nyári szünetre. „Pillanatnyilag frusztráló ugyan a helyzet, de a nyári szünet után újra teljes gőzzel fogok támadni. Ez semmiképp sem olyasvalami, ami kedvemet szegné, elfogadom, hogy most így állunk, és kész. De amíg a versenyteljesítményem jó, addig van rá esélyem, hogy megfordítsam a dolgok menetét” – mutatott rá a pozitívumra Rosberg, miszerint – ha már muszáj választani, akkor – inkább a versenyeken nyújtson erős teljesítményt, mint az időmérőkön, mert hát a pontokat azok végén osztják.