DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 8. szerda
F1

Arrivabene véd, Raikkönen kritizál

Amíg száraz volt a Brit Nagydíj, a Ferrari nemhogy a Mercedesszel, még a Williamsszel sem tudott lépést tartani, a csapatfőnök szerint azonban apránként újítják az SF15-T-t, igaz, nem minden F1-es pálya fekszik nekik.

A verseny első szakaszában meglepő volt a Ferrarikat 2015-höz szokatlan pozícióban látni. Nem csak a Mercedesek és a Williamsek, még Nico Hülkenberg is Kimi Raikkönen előtt haladt, Sebastian Vettel pedig a 8. pozícióba esett vissza. Normál körülmények esetén 5-6. helyen érhettek volna célba, miután mindketten átugrották a Force Indiát, az eső viszont két irányba lökte a vörös autókat: Vettel 3 pozíciót is nyert, Raikkönen viszont túl korán váltott intermediate-ekre, és az elhasználódott abroncsokat később újakra kellett cserélnie, így csak nyolcadikként zárt.



A Ferrari vártnál gyengébb száraz pályás szereplése felvetette, hogy a gárda esetleg rossz irányba indult el a fejlesztésekkel, Maurizio Arrivabene viszont sietett megvédeni csapatát. „Normális a fejlesztési ütemünk, és ahogyan korábban mondtam, egész évben folyamatosan hozunk újításokat az autóra” – idézte az olaszt az Autosport. „Nem az a helyzet, hogy felteszünk tízezer dolgot az autóra, hanem apránként haladunk előre. Ezzel a módszerrel meg lehet állapítani, hogy beváltak-e, mert megmutatja, hogy sikerült-e előrelépnünk.”

Arrivabene szerint a Ferrari nem esett vissza a Mercedeshez képest, szerinte a Spanyol Nagydíjon hasonló volt a helyzet. „Ha megnézzük Barcelonát, többé-kevésbé ugyanaz a történet. Vannak olyan pályák, melyek kedveznek nekünk, és vannak, ahol szenvedünk. Nem keresek kifogásokat, hiszen hasonlóról már Ausztriában is szó esett. Azt szeretném, hogy a csapattagjaink a gyengeségeinkre koncentrálnának, nem pedig arra, hogy miben vagyunk erősek.”

Kimi Raikkönen erre válaszul annyit mondott, hogy csapata teljesítményének nem lenne szabad pályaspecifikusnak lennie. „Több pályán is láthattuk már, hogy ez attól függ, milyen a vonalvezetés, és hogy milyen gumikat használunk. De azt várom, hogy a következő helyszínen már más lesz, más pályákon ismét. Ez most nem feküdt nekünk annyira, de fejlődnünk kell, mindegy, hol versenyzünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: