DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Segíteni kell a Hondát és a Renault-t?

A két nagy múltú gyártó ugyanis idénre olyan belsőégésű motort gyártott F1-es partnercsapatainak, melynek teljesítménye kifelé is égő és egyre rosszabb fényt vet rájuk, ami félővé teszi sportágból való kilépésüket.

Ez pedig minden, csak nem az, amit a sport érdeke megkívánna. Az F1-nek egyértelműen egy erős Hondára és egy hasonlóan erős Renault-ra lenne szüksége, amelynek motorjai versenybe tudnak szállni a Mercedes és a Ferrari által gyártott V6-os turbó erőforrásokkal.

Ez a Red Bull csapatfőnökeként ismert Christian Horner álláspontja, aki szerint egy a 2008-ashoz hasonló megoldás is járható út lenne – akkor is éppen a Renault kapott külön feloldást a motorfejlesztés befagyasztására vonatkozó szabályok hatálya alól, annak érdekében, hogy ledolgozhassa tetemes lóerő-hátrányát riválisaival szemben.



„Szerintem abszolút meg kéne fontolnunk ezt a lehetőséget is, igen!” – felelte az Autosport munkatárásnak fenti felvetésére Horner. „Ne értsenek félre, mert mostanában elég gyakran úgy értelmezik a szavaimat, mint aki a Mercedesre panaszkodik, pedig ez nem így van. Ők szuper munkát végeztek, jobbat, mint bárki más, és ezt el kell ismerni.”

De! „A baj csak az, hogy a többi motorgyártó jelenleg a fasorban sincs hozzájuk képest, márpedig szerintem a Formula-1 nem engedheti meg magának, hogy a Honda és a Renault olyan helyzetbe kerüljön, mint amiben most van. A Honda új elnöke itt volt Ausztriában, és nem hiszem, hogy különösebben tetszett neki, amit látott. És ugyanez igaz a Renault-ra is. Számukra sem lehet túl bátorító arra nézve, hogy továbbra is elkötelezzék magukat a sport iránt, hogy büntetésekkel sújtjuk őket, és állandóan szégyenkezniük kell a nyilvánosság előtt motorjaik meghibásodása miatt” – utalt rá a Red Bull csapatfőnöke, hogy bármennyire is a Mercedes érdeme, hogy jobb munkát végzett, mint a többiek, ám a Honda és a Renault olyan mélyre zuhant, ahol már félő, hogy az arculatuk és a jó hírnevük is sérül, ezt pedig két ilyen neves, nagy múltú gyártó egyszerűen nem engedheti meg magának.

Ezért jut Horner arra a következtetésre, hogy vagy kollektív módon kisegíti őket valahogyan, apró kedvezményeken keresztül a pillanatnyi gödörből az F1, vagy félő, hogy hamarosan mindannyian távozni fognak a sorozatból elkerülve a további presztízsveszteséget, márpedig a Mercedes győzelme is addig győzelem csak, amíg van más is a mezőnyben, akit legyőzhetnek… A kör ezzel bezárult, és ezt Toto Wolff legfrissebb nyilatkozatának tanúsága alapján a Mercedesnél is kezdik lassan belátni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: