272 rajtjával Jenson Button számít a legtapasztaltabb pilótának a mezőnyben, és mivel a 2000-es Ausztrál Nagydíj óta folyamatosan ott volt a mezőnyben, számtalan szabályváltozást tapasztalt már meg: a kipörgésgátló engedélyezését, majd ismételt betiltását, valamint három féle motorformulát. Három gumigyártó abroncsaival versenyzett, slicken és bordázott gumikon egyaránt, és tanúja volt az aerodinamika 2009-es lebutításának is – a brit pilóta számára ez utóbbi hozta el a sikert, első és eddigi egyetlen világbajnoki címét.
Annak ellenére, hogy a technika rengeteget változott az elmúlt 15 év alatt, Button még mindig úgy érzi, hogy lázba hozzák őt a modern, V6-os turbóval felszerelt, és lassúnak, valamint könnyen vezethetőnek titulált F1-es gépek. „Nagyon más lett, kevésbé igényel tökösséget, és sokkal inkább arról szól, hogy vigyázni kell az autókra. Ott van például a Copse (a silverstone-i pálya kanyarja – a szerk.), ahol folyamatosan túlkormányzott volt az autóm, én pedig azt mondtam magamban: ’Hú, nem erre emlékeztem’. Korábban végig a gázon lehetett állni, és végig betapadt az autó, imádtam.”
„Ma az a helyzet, hogy hiába vagy a gázon, a legkisebb bukkanó is túlkormányzottá teszi az autót, így elég fetrengősen jutsz át a kanyaron. Ez még mindig Forma-1, ahol a világ legjobb pilótái versenyeznek egymás ellen, és még mindig lázba hoz, de nagyon megváltozott, még ahhoz képest is, amilyen mondjuk négy évvel ezelőtt volt” – tette hozzá Button, aki megerősítette kortársai, Fernando Alonso és Kimi Raikkönen, de a tőle egy generációval fiatalabb pilótatársa, Sebastian Vettel által is megfogalmazott kritikákat.