DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Manor: Nem érhetett így véget a sztori!

Stephen Fitzpatrick, az Ovo Energy alapítója, a Marussiából lett Manor F1-es istálló új megmentője az Autosportnak nyilatkozva arról beszélt, mi késztette arra, hogy a bajba jutott kiscsapat megsegítésére siessen.

A sikeres üzletember egy jópofa személyes történettel indított: „Tavaly novemberig az F1-es kerítés rossz oldalán álltam. A legutóbbi F1-es élményem az volt, hogy ellátogattam a Szingapúri Nagydíjra az egyik barátommal, akivel a verseny végén a pályán sétálgattunk, és néztük azt a rengeteg szurkolót, akik a bokszutca falán csüngtek, befelé kémlelve a garázsokba. Akkor azt mondtam: meg kell találnunk a módját, hogy egy nap átjussunk annak a falnak a másik végére.”

Paddock belépő vásárlása helyett pedig egy kicsit drágább és főként munkásabb utat választott azzal, hogy Graeme Lowdon sportigazgatóval karöltve újjáélesztette hamvaiból a most már Manor néven futó Marussiát.



„Régi célom volt, hogy legyen egy F1-es csapatom, és bíztam benne, hogy az Ovo Energy elég sikeres lesz ahhoz, hogy egy nap ezt megvalósítsam, de nem számítottam arra, hogy ez a lehetőség már 2015-ben elérkezik. Amikor Geoff Rowley végrehajtó felhívott az Abu Dhabi Nagydíjat követően, és vázolta az akkori nem túl rózsás helyzetet, az adósságok összegét és a kihívásokat, amelyek a csapatra vártak akkor, szinte teljesen reménytelennek és kilátástalannak tűnt a helyzet. De így visszatekintve egy kis idő távlatából, ez valójában egy nagyszerű lehetőség volt. Viszont túl későn érkezett, így semmi reális esély nem látszott arra, hogy újjáélesszük a csapatot” – vallotta be Fitzpatrick, aki mégsem hagyta annyiban a dolgot. Hogy miért nem?

„Öt nagyon kemény évet teljesítettek, és végre megszerezték a kilencedik helyet a bajnokságban, zsinórban két évben a top10-ben végeztek, ami az első lépcsőt jelentette a pénzügyi stabilitás eléréséhez, mivel így nagyobb részt kapnak a kereskedelmi jogdíjakból, erre pont az utolsó akadály előtt fogy ki belőlük a szufla… túl jó sztorinak tűnt ez ahhoz, hogy így legyen vége, ezért nem hagyhattam. Ez volt az egyik dolog, ami kifejezetten motivált engem: hogy milyen jó sztori lenne, ha sikerülne megmenteni ezt a kiscsapatot” – szólt ki a sztori kellős közepéből a „főhős”, aki ezt követően a sportigazgatóval kialakított kapcsolatára is kitért.

„Nagyon gyorsan sikerült egy könnyed munkakapcsolatot kialakítanom Graeme-mel, akivel őszinte beszélgetéseket folytattunk a csapat beszállítóiról, a meglevő istálló minőségéről és az előttünk álló egész sor kihívásról. Ezután megállapítottuk magunknak a fő prioritásokat, beleértve a Ferrarit, aztán 200 kisebb hitelező és beszállító meghívását, akik a csapat hátterét megalapozták. Mindenkivel személyes kapcsolatot kellett kialakítanunk, új kereskedelmi szerződéseket kötni, kivonni a céget a felszámolás alól, kijárni a nevezésünket az FIA-nál, tárgyalni a FOM-mal, szerződéseket kötni a motorra és a tervezési munkákra vonatkozóan stb.” – sorolta az elmúlt hónapok valóban szép számú teendőjét a számára új világba belecsöppenő üzletember, majd végül mindenki megnyugtatására hozzátette, nemcsak, hogy ott lesznek az Ausztrál Nagydíj rajtrácsán, de „egy nagyon szilárd és letisztult üzleti platformmal érkezünk oda, ami biztos alapokra helyezi működésünket.” Így legyen!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: