Jerezben nyolc csapat és 16 pilóta részvételével zajlott a négynapos teszt - vasárnap ugyan még a Lotus nélkül, de a következő három napra már az enstone-iak is megérkeztek. Érdekesség, hogy tesztpilótákat most még senki nem ültetett autóba, kizárólag azok vezettek, akik a szezon során is autóban lesznek majd.
A négy nap legjobb időeredményeit összesítve egyértelműen kirajzolódik a Ferrari erőforrások fölénye. Csak a gyári csapat két versenyzője, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel futottak 1:21 alatti időt, de partnerük, a Sauber pilótái is a lista 3. és 5. helyére kerültek egyéni leggyorsabb körükkel. A tesztek ilyen korai fázisában persze ebbe még hiba lenne túl sokat belelátni, de kétségtelen, hogy a Ferrari erőforrásokkal szerelt autók valamit másképp csináltak, mint a többiek.
Egyébként elég jól elkülönülnek az egyes csapatok a táblázatban, ami az erőviszonyok kirajzolódása helyett most inkább azt jelentheti, hogy minden istálló egy bizonyos programhoz tartotta magát mindkét pilótájával. Egyedül a McLaren-Honda pilótái nem futottak igazi gyorskört, Jenson Button és Fernando Alonso főként a kezdeti problémák kiküszöbölésével foglalkoztak az új technikai partnerség kezdetén.
# | Versenyző | Csapat | Idő | Nap |
1 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:20.841 | 4. |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:20.984 | 2. |
3 | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:21.545 | 3. |
4 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:21.982 | 3. |
5 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:22.019 | 4. |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:22.172 | 4. |
7 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:22.276 | 3. |
8 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:22.319 | 2. |
9 | Max Verstappen | Toro Rosso-Renault | 1:22.553 | 4. |
10 | Pastor Maldonado | Lotus-Mercedes | 1:22.713 | 3. |
11 | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:23.187 | 3. |
12 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:23.338 | 1. |
13 | Romain Grosjean | Lotus-Mercedes | 1:23.802 | 4. |
14 | Danyiil Kvjat | Red Bull-Renault | 1:23.975 | 4. |
15 | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:27.660 | 4. |
16 | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:35.553 | 3. |
Ami a megtett távot illeti, a már tavaly is a leghatékonyabb motornak bizonyuló Mercedes egyértelműen kimagasodik a többiek közül. Mindez elsősorban a gyári csapat érdeme, hiszen mind a négy napon Lewis Hamilton vagy Nico Rosberg teljesítette a legtöbb kört - a német pedig még csapaton belül is rendkívül szorgos volt, hiszen még Hamiltonnál is 100 körrel többet tett meg két napja során. A Rosberg neve mellett szereplő 1364 kilométer pedig négy és fél versenytávnak felel meg - a tavalyi első teszten aligha álmodhatott ilyenről bárki is.
A Ferrari motorok ebben a tekintetben is jól szerepeltek, három pilóta közvetlenül Hamilton mögött végzett, míg Vettelt talán az hátráltathatta, hogy az első két napon lépet pályára, amikor még óhatatlanul is több problémával szembesült.
# | Versenyző | Kör | Km |
1 | Nico Rosberg | 308 | 1364 |
2 | Lewis Hamilton | 208 | 921 |
3 | Kimi Raikkonen | 200 | 886 |
4 | Felipe Nasr | 197 | 872 |
5 | Marcus Ericsson | 185 | 819 |
6 | Carlos Sainz | 183 | 810 |
7 | Max Verstappen | 170 | 753 |
8 | Sebastian Vettel | 149 | 660 |
9 | Felipe Massa | 144 | 638 |
10 | Pastor Maldonado | 137 | 607 |
11 | Valtteri Bottas | 134 | 593 |
12 | Daniel Ricciardo | 84 | 372 |
13 | Danyiil Kvjat | 82 | 363 |
14 | Romain Grosjean | 53 | 235 |
15 | Jenson Button | 41 | 182 |
16 | Fernando Alonso | 38 | 168 |
Mindez a csapatokra vonatkozóan azt jelenti, hogy a Mercedes a két autóval összesen már hét és fél versenytávnál jár. Őket azonban két középcsapat, és két eltérő motorgyártó követi a Sauber-Ferrari és a Toro Rosso-Renault képében. A Mercedes másik két partnere, a Williams és a Lotus azonban már nem tettek meg kimagaslóan nagy távot. A Red Bull nem lehet túlságosan elégedett ezzel a hetével, hiszen különféle problémák hátráltatták őket mind a négy nap során - Danyiil Kvjat hétfői szárnytörése pedig csekélységnek számított a Renault motorral kapcsolatos gondok mellett. A lista végén nem meglepő módon a McLaren-Honda végzett, akik a négy nap során 79 körre voltak képesek - ez nagy különbség a többiekhez képest, de ha visszaemlékezünk, tavaly az új motorokkal több csapat számára is hasonlóan indult a szezon.
# | Csapat | Kör | Km |
1 | Mercedes | 516 | 2285 |
2 | Sauber-Ferrari | 382 | 1691 |
3 | Toro Rosso-Renault | 353 | 1563 |
4 | Ferrari | 349 | 1545 |
5 | Williams-Mercedes | 278 | 1231 |
6 | Lotus-Mercedes | 190 | 841 |
7 | Red Bull-Renault | 166 | 735 |
8 | McLaren-Honda | 79 | 350 |
Itt pedig a négy motorgyártó által megtett táv a jerezi teszt során. Itt persze meg kell jegyezni, hogy a Mercedes három (illetve vasárnap még kettő), a Ferrari és a Renault kettő, a Honda pedig egy csapattal dolgozott. A Mercedes negyedik partnere, a Force India kihagyta a tesztet, de várhatóan két hét múlva Barcelonában már csatlakozik a mezőnyhöz - igaz, még akkor is a tavalyi autóval.
# | Motor | Kör | Km |
1 | Mercedes | 984 | 4357 |
2 | Ferrari | 731 | 3237 |
3 | Renault | 519 | 2298 |
4 | Honda | 79 | 350 |