Steward
Balogh Tamás
2017. szeptember 23. szombat
F1

Miért van ott az Alfa Romeo logója az új Ferrarin?

A szemfülesebb rajongóknak feltűnhetett, hogy az új Ferrarin ott virít az Alfa Romeo logója is - ezzel párhuzamosan viszont eltűnt az anyagyártó, a FIAT emblémája az autókról - miért?

Enzo Ferrari már a második világháború előtti GP-versenyzés egyik ikonikus szereplője volt, de a Commendatore akkor még két szegmensben is eltért a Forma-1-es időszakban megismert énjétől: a húszas-harmincas évek legendás világában még ő is versenyzett, 1929-ben alapította meg a Scuderia Ferrarit, de eleinte nem saját konstrukciókkal állt rajthoz, hanem Alfa Romeókat használt.

Már zajlottak a harcok Európában, amikor Ferrari elkezdett első saját autóján dolgozni: a Tipo 815-ös 1940-ben készült el, a többi pedig már történelem. A Forma 1 hajnalán még riválisként csapott össze az Alfa Romeo autóival, 1987-ben azonban testvérmárkává váltak, hiszen a Fiat felvásárolta a torinói gyárat.

Azt Enzo kései utódai is tudják, hogy a csapat gyökerei az Alfától erednek, így némi patriotizmussal megfűszerezve lehet, hogy az idén nyolcvan éve aratott zseniális diadal, Tazio Nuvolari 1935-ös nürburgringi győzelme előtt akarnak tisztelegni azzal, hogy az Alfa Romeo logója ott figyel majd az SF15-ösön a 2015-ös szezon során.

Ahogyan az olasz autósportos szakportál, az Omnicorse fogalmaz: „Azt szeretnénk, hogy az Alfa Romeo ismét régi fényében tündököljön, és a Giulia bemutatásával [az Alfa nyáron érkező luxusautója] ismét visszatérhetünk a globális autópiac színpadára. A stratégia egyszerű: a Ferrarinak is vissza kell térnie a győztesek útjára, és a pályán kell megmutatnunk, hogy nem fogunk többé leckéket venni a németektől és a franciáktól az autógyártás terén.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?