A Rascasse-ügy (2006, Monaco)
Monacóban mindig kiemelt jelentőséggel bír az időmérő edzés, így 2006-ban is nagy várakozás előzte meg a szombat délutánt, melynek két legnagyobb esélyese Michael Schumacher és Fernando Alonso volt. A Q3-ban a német néhány századdal Alonso előtt állt az utolsó gyors körök megkezdésekor, ám amikor látta, hogy utolsó körében már nem tud javítani, lehetetlen íven kezdte meg a Rascasse-kanyart, és gyanús kormánymozdulatokat téve a fal mellett parkolta le a Ferrarit. A veszélyhelyzet miatt belengették a sárga zászlót, így Alonso nem tudott javítani, Schumacher pedig megnyerte az edzést. Ãm a versenyigazgatóság úgy találta, Schumacher nem vezetői hiba miatt állt le a pályán, hanem szándékosan akarta megszakítani riválisai gyors körét, így büntetésből a rajtrács végére száműzték.

Időmérő verseny (2006, Magny-Cours)
Ismételten a Francia Nagydíj helyszínére érkeztünk, ahol az újonnan bevezetett háromszakaszos időmérő rendszer egyik legérdekesebb eseménye zajlott le. Az egyébként igen népszerű formátum a kezdetekben nem volt mentes a hibáktól, hiszen a Q3 első kétharmada rendszerint csakis arról szólt, hogy a versenyzők a lehető legtöbb üzemanyagot égessék el (tulajdonképpen feleslegesen) azért, hogy minél könnyebb autóval vághassanak neki a gyors körüknek. A Q3 első szakasza így rendszerint unalomba fulladt, nem úgy 2006-ban Franciaországban, ahol Alonso és Schumacher parázs csatát vívtak egymással az üzemanyag-égetés közben, azzal a céllal, hogy pszichikai nyomást gyakoroljanak a másikra. Az oda-vissza előzgetést Fernando Alonso nyerte, ám ez nem sokat ért, hiszen a pole és a másnapi győzelem Schumacheré lett.
Botrány a McLarennél (2007, Hungaroring)
A kémbotrány mellett a 2007-es év legnagyobb sztorija a McLarent feldúló belviszály volt. Alonso és Hamilton gyakran a sportszerűség határait súrolva, sőt olykor azt túllépve küzdöttek egymással - így volt ez a magyarországi időmérő edzésen is. A Q3 előtt a csapatnál megegyeztek, hogy a szakasz rajtjánál Alonso Hamilton előtt lesz, ám a brit nem adta oda a pozíciót csapattársának, ami alaposan felháborította a spanyolt. Amikor a boxba gurultak friss gumikért, Alonso érkezett elsőként, és úgy érezte, eljött a bosszú ideje. Miközben az idő rohamosan fogyott, Alonso a kerékcserét követően nem indult el a boxból, csak akkor, amikor Hamilton abroncsait már nem maradt idő lecserélni, s ezzel biztosította, hogy csapattársa nem előzheti meg őt. A spanyol átmenetileg pole-ba került, de a stewardok hamarosan öt rajthelyes büntetéssel sújtották, ráadásul a McLaren konstruktőri pontjait elvették a botrány miatt - utóbbi vajmi keveset számított, hiszen hamarosan a teljes szezonból kizárták őket.

Roncsderbi (2009, Szuzuka)
Szuzuka két év szünet után 2009-ben tért vissza a versenynaptárba, ám az első időmérő edzés korántsem alakult simán. Az edzésen csak 19 autó vett részt, miután Mark Webber már a szombat délelőtti edzésen összetörte a Red Bullt. A balesetek sorát délután Buemi nyitotta, aki a Degner-kanyarban csúszott ki, de ő még folytatni tudta, ellentétben csapattársával, Alguersuarival, aki ugyanott törte össze a Toro Rossót a Q2-ben. A piros zászlót belengették, majd az újraindítás után mindössze négy perccel Timo Glock rohant falnak az utolsó kanyarban, ami szezonja végét jelentette, hiszen megsérült a lába. A Toyota eltakarítása után jött ismét a zöld, és ismét Buemi, aki ezúttal a Spoon kijáratánál csúszott ki, majd az összetört autóval lassan visszacsorgott a boxba. A Q3 sem maradt piros zászló nélkül, a Degnerben Kovalainen vágta a korlátnak a McLarent. A rajtrács teljesen felkavarodott, nem kevesebb mint hét büntetést osztottak ki az edzés után, Glock pedig visszalépett a futamtól, így fordulhatott elő, hogy az eredetileg öthelyes büntetésben részesült Barrichello például csak egyetlen pozíciót vesztett.
Elúsztak a nagyok (2010, Szepang)
A McLaren és a Ferrari is óriásit hibázott a 2010-es idény harmadik időmérő edzésén, miután egyikük sem várta, de legalábbis nem hitte, hogy a szepangi Q1 utolsó perceiben eső fogja elönteni a pályát, így a rajtrács végére került az egyébként az elejére tartozó négy autó. Alonso és Massa a 19. és a 21. helyről indulhatott, közéjük állhatott fel Lewis Hamilton. A legjobban Jenson Button szerepelt, aki valahogy bejutott a Q2-be, ám a boxba igyekezve megpördült, és a kavicságyban fejezte be az edzést, így maradt neki a 17. rajthely. Korábban soha nem fordult elő, hogy a rajtrács első nyolc sorában egyetlen McLaren és egyetlen Ferrari sem legyen. Hamiltonékat még a Team Lotus (ma Caterham) és a Virgin (ma Marussia) színeiben versenyző Kovalainen és Glock is megelőzte - csapataik harmadik F1-es időmérőjén!
Az F1Fanatic írása nyomán