Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 25. hétfő
Autó

A VW versenyautója hatással lesz a sorozatgyártású modellekre is

Mintegy hét hónapja vette kezdetét az I.D. R Pikes Peak fejlesztése, még a Volkswagen dizájncsapata számára is igen sokrétű kihívásként.

„Jelentős tapasztalatokkal rendelkezünk a nagyteljesítményű modellekről, illetve versenyautókról, ám egy olyan nagyerejű prototípus, mint az I.D. R Pikes Peak, számunkra is világpremiert jelent” – hangsúlyozta Klaus Bischoff, a Volkswagen márka formatervezésének vezetője. „Feladatunk úgy szólt, hogy az I.D. család semmi mással össze nem téveszthető formai nyelvezetét egy ilyen extrém és érzelemdús versenyautóban fogalmazzuk meg.”

Design of the race car

Az I.D. R Pikes Peak formavilágának egyfelől már első pillantásra egyértelművé kellett tenni, hogy a jövőbeni I.D. család (I.D., I.D. CROZZ, I.D. BUZZ, I.D. VIZZION), vagyis a Volkswagen 2020-tól a piacra érkező, tisztán elektromos hajtárendszerű széria-modellsorozatának tagja. A márka első elektromos versenyautója karosszériájának másfelől műszaki szempontból is optimális feltételeket kellett biztosítania. „Egész csapatomat maximálisan motiválta e különleges kihívás, s büszkeséggel tölt el minket, hogy e különleges projektet megvalósító gárda tagjai lehettünk” – folytatta Klaus Bischoff.

Szoros egyeztetés a formatervezők és technikusok között

Az „Unlimited” kategóriában rajthoz álló versenygép formatervezői fejlesztése 2017 októberben azzal a bizonyos „tiszta lappal” indult. Első megbeszélésén nem sokkal több állt Klaus Bischoff és csapata rendelkezésre az I.D. R Pikes Peak karosszériájával kapcsolatban, mint a technikusok által kívánt hosszúság, szélesség és magasság. „Természetesen azt is tudtuk, hogy hegyiversenyről van szó” – idézte fel a formatervező.

Ez utóbbi különösen fontos információ, a világ leghíresebb hegyiversenyének fizikai keretfeltételei ugyanis egyedülállóak a járműves formatervezésben. A versenyautó aerodinamikájának, illetve motorjai, akkumulátorai és fékei hűtőrendszereinek a ritka magaslati levegőben – rajt 2862, cél 4302 méteres tengerszint feletti magasságon – még az versenysportban is kiemelkedőnek számító terhelést kell elbírniuk. „A tervezési folyamat során különösen fontosnak bizonyult a technikusokkal folytatott szoros egyeztetés” – jellemezte Klaus Bischoff mindenekelőtt a Volkswagen Motorsport és a Volkswagen Design aerodinamikai specialistái közötti csapatmunkát. „Feladatunk az volt, hogy formába öntsük a megadott elvárásokat, a forma és a funkció sajátos szimbiózisát hozva létre.”

Hatás az I.D. család sorozatgyártású tagjaira

A Volkswagen Design csapata sikerrel ötvözte az I.D. család meghatározó dizájnelemeit az I.D. R Pikes Peak extrém karosszériaformáiban. „Az I.D. jellegzetes megoldása a kimondottan sima és esztétikus formai nyelvezet, már-már szoborszerűen plasztikus minőségben. Mindezt letisztult grafika és egyedi rajzolatú világítás egészíti ki, olyan elemek, amelyeket a jövőbeni I.D. család sorozatgyártású modelljeitől vettünk át az I.D. R Pikes Peak számára” – magyarázta Klaus Bischoff.

Az 56 esztendős formatervező szerint az I.D. R Pikes Peak jelentős lépés a márka elektromos mobilitási stratégiájában. „Egy olyan szupersportautó, mint az I.D. R Pikes Peak intenzív érzelmeket ébreszt a nézőkben. Az elektromos mobilitás témájának ezen érzelemdús interpretációja az I.D. család szériagyártású tagjaira is bizonyosan kifejti hatását.” A zárt orrkialakítással az I.D. család formavilága a Volkswagen dizájngénjeinek megtestesítője is egyben, amelyeket még a Bogár és a T1-es kisbusz alapozott meg. „Az I.D. R Pikes Peak formáinak megalkotásakor egyértelműen a versenypályán mutatott képességek álltak a középpontban. Ez a kihívás igazán élvezetes munkát jelentett” – vallotta Klaus Bischoff.

Az I.D. R Pikes Peak versenypremierjére 2018. június 24-én, az amerikai egyesült államokbeli Colorado államban kerül sor. Romain Dumas pilóta célja egyértelműen az elektromos versenyautók jelenlegi pályarekordjának megdöntése. „Nagy örömmel töltene el, ha az általunk kifejlesztett formák hozzájárulhatnának e nehéz feladat teljesítéséhez” – mondta Klaus Bischoff. „Mindenesetre igencsak szorítunk majd azon a napon Volkswagen Motorsportbeli kollégáinknak.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?