Ám a Párizs-Roubaix nem csupán a 200 versenyző és a kerékpárok számára jelent komoly kihívást, hanem a kísérő autók számára is, s ez alól a Team Sky csapat Ford Mondeója sem jelent kivételt, amely hat órán követi majd a mezőnyt Észak-Franciaországban.
Mint a Ford többi, európai piacra gyártott modelljét, a Team Sky Mondeóját is a vállalat belgiumi Lommel Próbapályáján tesztelték, hogy jól bírja a kemény útviszonyokat. Ez az a létesítmény, ahol a Ford 80 kilométernyi kíméletlen utat épített ki, hogy próbára tegye legújabb autóit.
A Lommel Próbapályán több mint száz extrém útfelület vár a járművekre, valamint egy 1,9 kilométeres útszakasz, amely pontos másolata a világ leggonoszabb, kátyúkkal és szörnyű burkolatokkal borított útjainak. Erről a részről természetesen a durva francia macskakő sem hiányozhat, ami éppen olyan, mint a Párizs-Roubaix szakasz burkolata.
A Ford mérnökei keményebb rugózással és merevebb futóművel szerelték fel a Team Sky csapat Mondeóját, hogy az autó kényelmesebben szállíthassa a versenyhez szükséges 400 kilogrammnyi extra terhet, amibe a három csapattag mellett kilenc kerékpár, öt tartalék kerék, több mint 50 italospalack, szerszámkészlet, sőt még egy nagy hűtődoboz is beletartozik.
Kifejezetten az április 10-i Párizs-Roubaix futamhoz igazították az autó 20 milliméterrel megemelt hasmagasságát, ami jobban megfelel az ottani útviszonyokhoz. A motort, a fékcsöveket és a differenciálművet 5 milliméter vastag alumínium lemezek védik az alulról érkező ütésektől és a kőfelverődéstől.
“A Párizs-Roubaix az elképzelhető legkomolyabb igénybevételt jelenti egy jármű számára – vagyis pontosan olyan megpróbáltatást, aminek mérnökeink nap mint nap kiteszik autóinkat Lommelben,” vélekedett Stephan Anssems, a Ford Európa járműdinamikai részlegének vezető mérnöke. “Keményebb futóműve és kiegészítő védőelemei ellenére a Team Sky csapat számára kialakított Mondeo valójában ugyanolyan erős és strapabíró szerkezetre épül, mint összes többi modellünk.”
A Team Sky kombi karosszériás Mondeójában a Ford Intelligens Összkerékhajtás technológiája működik. Ez a rendszer folyamatosan ellenőrzi az egyes kerekek tapadását, és 20 ezredmásodperc alatt (vagyis az emberi szempillantásnál hússzor gyorsabban) képes megváltoztatni a nyomaték elosztását az első és a hátsó kerekek között, hogy az autó a csúszós vagy laza útburkolaton is magabiztosan haladjon.
A Kátyúfelütés-mérsékléssel kiegészített Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés technológia áthangolja a Mondeo futóművének működését, ha azt érzékeli, hogy a kerék egy kátyúba döccen, így megelőzi a felfüggesztés károsodását.
“A bicajos legszörnyűbb rémálma, hogy defektet kap, ám a kísérő autónak nyoma sincs,” mondta el Servais Knaven, a Team Sky sportigazgatója. “Szerencsére mi számíthatunk arra, hogy a Ford Mondeo a legrosszabb körülmények közt is rendelkezésre áll majd – akár egy új kerékre lesz szükség, akár elsősegélyre vagy csupán egy palack frissítőre. Ez nagyon fontos, mert ez is dönthet az első és a második helyezés között.”
A Ford az idei év elején jelentette be, hogy több évre szóló partneri megállapodást kötött a Team Sky csapattal, s így a márka lesz az elit kerékpárcsapat exkluzív autó- és haszongépjármű-szállítója. Ez a partneri kapcsolat azóta már eredményesen működik: a csapat megnyerte a hétnapos Párizs-Nizza futamot, és elindul a Giro d’Italia, a Tour de France és Vuelta a España évenként megrendezett Grand Tour futamain. A Team Sky flottájában a Mondeo mellett más modellek is szerepelnek: a Ford Kuga SUV, az S-MAX, a Tourneo Custom személyszállító és a Transit áruszállító.