A józan ész szerencsére előbbre jár a pénzügyi vezetés elfogultságánál, amire a legjobb példa a Detroitban bemutatkozó C450 AMG Sport. A gépezet technikai alapozása a már ismert 3 literes biturbó V6-osról indul, amit a vezérlés áthangolásával 367 lóerősre izmosítottak. Az 520 Nm-es forgatónyomaték több mint elegendő egy jó kis száguldáshoz, hiszen a kilencfokozatú automata segítségével a lépcsőshátú 4,9, a kombi 5 másodperc alatt éri el a százas tempót. Ez pedig minimális eltérés a C63-hoz képest.
A futómű viszont a csúcsváltozatból származik. A masszívabb lengőkarok és szilentek, a megerősített gázos lengéscsillapítók minden helyzetben képesek az autót az úton tartani. Az alap hátsókerék-hajtás mellett az AMG esetén is van lehetőség a 4MATIC összkerékhajtás beépítésére, ami a módosított hangolással a nyomaték 30 százalékát az első, 70 százalékát a hátsó tengely felé továbbítja.
Ahogy egy sportos autóhoz illik, a 18-20 colos felnik alatt nagyobb méretű féktárcsák kaptak helyet, de a tekintélyt sugárzó első légbeömlők, a hátsó diffúzor és az aszfalthoz közelebb húzott első-hátsó kötények is a sportos hangvételt hangsúlyozzák. A technikai információk tehát megvannak, most már csak a vételár hiányzik. A labda tehát a Mercedesnél pattog…