Az alapötlet szerint, ha az interneten vásárol valaki egy Teslát, és a mellé kapott linket megosztja az ismerőseivel, 1000 dolláros bónuszt kap ő is, és a leendő tulajdonos is. Ezt a pénzt aztán szabadon elköltheti különféle alkatrészekre, szervizelésre, esetleg új modellekre, szigorúan a cég keretein belül. Természetesen bizonyos extra jutalmak is vannak: öt meghívásnál a Tesla egy utat biztosít teljes ellátással a cég egyik gyárába, a Gigafactory-ba, Nevadába. Tíz embernél 20 000 dolláros kedvezmény jár az új Tesla Model X-re, és ez még nem minden, ugyanis az első, aki eléri ezt a számot az adott országban, ingyen jut hozzá az autóhoz. Elon Musk szerint ezzel a módszerrel jelentősen csökkenteni lehetne a cég által promócióra költött pénzmennyiséget. Jelenleg 2000 dollárba kerül minden eladott Model S reklámozása, ezt szeretnék szinte a nullára redukálni.
Az idő szintén fontos tényező: jelenleg október végéig tervezik a programot, ám amennyiben szemmel látható sikereket érnek el, ezt meghosszabbíthatják.