DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 16. hétfő
Egyéb

Bemutatjuk a vadonatúj Honda HR-V-t

Tovább folytatja európai menetelését a Honda, nyáron érkezik ugyanis a sokak által várt Honda HR-V, ami a szegmens egyik leghatékonyabb modelljeként lép színre az öreg kontinensen.

A típust nem csak a dinamikus vonalvezetés, a kategóriaelső helykínálat és variálhatóság, valamint a fejlett szórakoztatóelektronikai, információs és menetbiztonsági eszközök teszik vonzóvá, hanem kifinomult motorjai is – a HR-V üzemanyag-takarékosság és károsanyag-kibocsátás terén egyaránt a mezőny élmezőnyébe tartozik. Pályafutását két erőforrással kezdi meg, az 1.6 i-DTEC és az 1.5 i-VTEC hajtómű a Honda által fejlesztett Earth Dreams motorcsalád tagjai. 



Előbbi már alapesetben is rendkívül gazdaságos, de a szintén új fejlesztésű, hatfokozatú manuális váltóval tehető igazán hatékonnyá. Ezzel az erőátvitellel és motorral a HR-V fogyasztása akár 4,0 l/100 km is lehet, és szén-dioxid-kibocsátása is elképesztően alacsony, csupán 104 g/km-től indul. Emellett teljesítményét illetően is kiemelkedő adatokra lehet büszke, a 120 lóerős 1.6 i-DTEC motorral mindössze 10,1 másodpercre van szüksége 100 km/órás sebesség eléréséhez*. 

Aki benzines modellt szeretne, a 130 lóerős 1.5 i-VTEC kivitelt választhatja. Kombinált üzemanyag-fogyasztása – feláras CVT váltóval társítva - 5,2 l/100 km*, a szén-dioxid-kibocsátás alsó határa pedig 120 g/km*. Ezek az értékek hatfokozatú manuális váltóval is igencsak versenyképesek, hiszen a fogyasztás 5,6 l/100km*, míg a CO2-emisszió 130 g/km*. A kézváltós kivitel 10,3 másodperc, a CVT 10,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. 

Az új HR-V hatékonyságához a különleges formai kialakítás is hozzájárul. Vonalvezetése a kategória legalacsonyabb légellenállását eredményezte, miként a padlólemezt takaró burkolatok is elősegítik a levegő szabályozott áramlását. Oldalról nézve a HR-V igazán karakteres, formavilágában a szabadidő-autók masszív, tekintélyparancsoló kisugárzása találkozik a kupék vonzó, áramvonalas stíluselemeivel. 

Az új HR-V beltere kategóriaelső helykínálattal várja az utasokat: Ha a hátsó ülések alaphelyzetben vannak, 453 liter a csomagtartó befogadóképessége, míg döntött támlákkal 1026 liternyi poggyász fér be. Hála az innovatív kocsitestnek, a HR-V helykihasználása és variálhatósága egészen rendkívüli, amiben természetesen a Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszernek is komoly szerepe van. Ehhez társul a prémium minőségű kárpitozás, valamint a szofisztikált belső dizájn, ami sportos, egyszersmind otthonos hangulatot kölcsönöz a kabinnak. 

A HR-V felszereltségében ott találjuk az új Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszert, valamint számos – radar- és kameratechnikán alapuló - menetbiztonsági eszközt, melyek folyamatosan figyelik a jármű környezetét, és segítik a pilótát, hogy minden helyzetben balesetmentesen érhesse el úti célját. 

A további műszaki adatokra és árakra vonatkozó további információkat a nyári bevezetés előtt hozza nyilvánosságra a Honda. 

* A Honda saját mérései alapján 

Vadonatúj HR-V: üzemanyag-fogyasztásra, károsanyag-kibocsátásra és teljesítményre vonatkozó adatok 

Motorizáltság

1.6

i-DTEC

hatfokozatú manuális váltó

1.5

i-VTEC

hatfokozatú manuális váltó

1.5

i-VTEC

CVT-váltó

0-100 km/h (másodperc)

10,1

10,3

10,9

Kombinált üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)

4,0 (16 colos kerekekkel)

4,1 (17 colos kerekekkel)

5,6 (16 colos kerekekkel)

5,7 (17 colos kerekekkel)

5,2 (16 colos kerekekkel)

5,4 (17 colos kerekekkel)

Kombinált szén-dioxid-kibocsátás (g/km)

104 (16 colos kerekekkel)

108 (17 colos kerekekkel)

130 (16 colos kerekekkel)

134 (17 colos kerekekkel)

120 (16 colos kerekekkel)

125 (17 colos kerekekkel)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: