DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
USA

Ericsson: Nagyon más élmény oválon menni!

Marcus Ericsson életében először merészkedett fel oválpályára az IndyCar texasi tesztjén, ami után készséggel elismerte, rengeteget kell még tanulnia erről a műfajról. Viszont nagyon élvezi a másfajta tapasztalatot.

Marcus Ericsson eddigi karrierje a Formula-1-ben zajlott, viszont öt szezon után kiszorult a száguldó cirkuszból, miután az Alfa Romeóvá átvedlő Sauber nem vele, hanem Kimi Raikkönennel és az újonc Antonio Giovinazzival képzelte el a 2019-cel megkezdődő új korszakot.

A svéd ezután az IndyCarban, ott is ráadásul egy élcsapatnál, a Schmidt Peterson Motorsportnál talált helyet magának, és azóta már be is lökték a mélyvízbe, hiszen ezen a hétvégén a mezőny újoncai, Ben Hanley (DragonSpeed), Colton Herta (Harding Steinbrenner Racing) és ő a texasi oválpályán teszteltek. A negyedik újonc, Ericsson honfitársa, a szintén Európából érkező Felix Rosenqvist már teljesítette újonctesztjét oválon, még márciusban, szintén itt, Texasban. Minderre a hamarosan következő indianapolisi teszt előtt került sor, ez utóbbit majd a hét közben rendezik, immár 28 autó részvételével.

ericssonteszt



„Úgy gondolom, nagyon jó volt (a teszt)” - foglalta össze röviden a svéd az érzéseit a Motorsport.comnak. „Nagyon más volt minden eddigihez képest, amit csináltam és ahol versenyeztem. Az eleje nem volt egyszerű, hiszen nagyon bíznod kell az autóban, és egy dolog beszélni erről, a másik csinálni... Nem volt egyszerű, igazán jól az ebédszünet után kezdtem érezni magam az autóban. Nem is igazán tudtam sokáig rendes visszajelzéseket adni a csapatnak, mert amikor kérdezgették, hogy milyen, összesen annyit tudtam válaszolni, hogy... nos, elég más.”

Rutinos csapattársai, a mezőny egyik élmenője, James Hinchcliffe, valamint a súlyos gerincsérülésből lábadozó Robert Wickens rengeteget segítettek neki. „Roberttel a teszt előtt beszélgettem, James meg ott volt mellettem, és mindketten megerősítettek abban, amit éreztem, hogy a hármas-négyes kanyar elég egyszerű, viszont az első kettő nagyon trükkös. De a nap végére már ott is jól éreztem magam. Az autóm egyelőre még nem igazán az oválokra volt beállítva, de nem is mentünk hosszú etapokat. Nagyjából 10-10 kört egyszerre, hogy lépésről lépésre haladhassak. Az, hogy melyik ív lesz a leggyorsabb, vagy hogyan tart alattam a lehető legtovább a gumi, majd Indyben lesz feladat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: