DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
USA

Ismét lecsapott az Indy GP királya

Noha egy ideig úgy tűnt, hogy Robert Wickens újoncként megszerezheti első győzelmét a sorozatban, a pole-ból induló Will Power nem kegyelmezett, és megszerezte idei első IndyCar-győzelmét.

Will Power remekül őrizte meg első helyét a rajtnál, mögötte azonban nem volt tiszta az indulás: Jordan King kiforgatta Simon Pagenaud-t, Spencer Pigot pedig átvágta a sikánt, a levegőbe emelkedett, majd megpördült – egyedül a brit pilóta nem tudta folytatni a küzdelmet, mert a kettes kanyar kavicságyában ragadt, Pigot viszont büntetést kapott elkerülhető incidensét, hiszen majdnem kirakta Takuma Satót a versenyből.

A sárga zászlós szakasz után a második helyen történt változás: Robert Wickens megelőzte Sebastien Bourdais-t, a kanadai és Power pedig egyre inkább elszakadt a követőbolytól. Az újonc folyamatosan néhány tizedre autózott a veterán penskéstől, a 21. körben pedig együtt jöttek első kerékcseréjükre. Amíg a SPM alakulata a lágyabb keveréket tette fel Wickens gépére, az Indianapolis GP kétszeres győztese a kemény gumikat kapta meg – a pozíciók nem változtak közöttük.

Az állóháború nem tartott sokáig: a lekörözöttek sűrűjében autózva ugyanis a DTM-ből „emigrált” kanadai utat talált a 2014-es bajnok mellett a hetes kanyarban – sőt, az ausztrált hamarosan Bourdais kezdte szorongatni. A címvédő és listavezető Josef Newgarden a negyedik pozícióban, öt másodperccel lemaradva követte az élen zajló csatát, Alexander Rossival a nyomában. Wickens gyorsabb gumijának köszönhetően hihetetlen tempót diktált, és körről körre növelni tudta az előnyét, a verseny feléhez közeledve öt másodperc körül állt be a differencia közte és Power között.



A 42. körben az éllovas újfent bokszban járt, és ahogyan arra számítani lehetett, fekete, azaz keményebb Firestone-okkal mehetett tovább – akárcsak a mögötte érkező Bourdais. Egy körrel később Power is követte őket, és egy másodpercet sikerült is hoznia a kanadain – az előny ezúttal nála volt, lágyabb szettjének köszönhetően. A 47. körre már alig több, mint másfél másodperc volt az SPM-pilóta előnye, ellenfele pedig nem teketóriázott sokat: az 51. körben megelőzte az újoncot a célegyenes végén.

Power ugyan megkezdte az előny kiépítését, az 56. körben új verseny kezdődött: Newgarden túl ambiciózusan próbálta megelőzni Bourdais-t a harmadik helyért a 12-es kanyarban, s mivel manuálisan kellett újraindítani autóját, teljes pályás sárga lépett érvénybe. A kényszerszünet alatt az élmezőny minden tagja kereket cserélt, s bár a két éllovas fej-fej mellett vágtatott ki a pitről, Power maradt az élen – Dixon viszont átvette a harmadik pozíciót Bourdais-tól. A követőbolyt Alexander Rossi, a visszatérő Helio Castroneves, James Hinchcliffe és Graham Rahal egészítette ki.

A 61. körtől újraindult a lágy gumikon hajtó mezőny, az akció pedig nem állt meg: Rossi megelőzte Bourdais-t, Dixon pedig Wickenst, az új-zélandi pedig lassan próbált közeledni a Penske élen álló pilótájához. A különbség sokáig egy-másfél másodperc körül mozgott közöttük, ám az utolsó körökben folyamatosan nőtt – ahogyan az aggodalom is az egyre közeledő esőfelhők miatt.

A kamerák lencséin meg is jelent néhány esőcsepp, az égiek azonban nem szóltak bele ily módon a verseny alakulásába: Will Powert nem sikerült megszorongatnia Dixonnak a végén, így az ausztrál harmadik diadalát aratta az Indianapolis GP-n. Új-zélandi ellenfele idén először állhatott dobogóra, Wickens pedig újabb remek teljesítménnyel és harmadik pozíciójával szilárdította meg helyét az élmezőnyben. Newgarden bár mindössze a 11. helyen zárt hibája után, még a pontállás éllovasaként készülhet a 102. Indy 500-ra.

Az Indianapolis GP végeredménye:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: