Az eddig sem volt titok, hogy az Audi kiszállása után a DTM fennmaradását teljesen új szabályrendszer biztosítja, GT3 alapú autókkal, független csapatokkal, alacsony szintű gyári támogatással. A szabályok értelmében gördülőrajt váltja az eddigi állórajtot, engedélyezett lesz a vezetéssegítő elektronika, valamint a motorokat sem módosítják – mind annak érdekében, hogy megkönnyítsék a szerepvállalást.
Nem módosul viszont az alapvető formátum: a szombati és vasárnapi 55 perces futam külön időmérővel és az egy autó, egy versenyző szabály (a legtöbb GT-szériában van pilótacsere). Egy különbség, hogy a teljesítménykiegyenlítés jegyében BoP-t vezetnek be és a bajnokság élén álló három versenyző pluszsúlyt kap (25, 18 és 15 kg) a következő futamra.
Bár a 2021-es szezonban érintett márkákról egyelőre annyit tudni, hogy az Audi és a BMW jelen lesz, beszédes, hogy a bemutatón kiállítottak az Audi R8 LMS mellett egy Lamborghinit és egy Ferrarit is.
Egyúttal bejelentették a 2021-es versenynaptárt is (lásd lejjebb) kilenc fordulóval. Szerepel benne az idén koronavírus miatt törölt szentpétervári, monzai és norisringi futam, a helyettesként bekerült Spa azonban nem. A szezon május végétől október elejéig tart szokásosan hockenheimi fináléval.
Egy fontos bejelentés, hogy a bővülő DTM márkanév öt felületet takar majd: ezek maga a DTM, a DTM Trophy, a DTM Electric, a DTM Classic és DTM Esports. A Classic eseményei történelmi versenygépeket vonultatnak majd fel a DTM-ből, a Formula-1-ből és a C csoportból.
A legérdekesebb hír talán az elektromos kategória indulását illeti, hiszen a DTM főnöke, Gerhard Berger ismerten ódzkodik attól, hogy a széria szakítson a belsőégésű motorokkal. Ehelyett önálló sorozatként indul el a DTM Electric, amely tervezetten 30 perces futamokkal zajlik majd, akár akkumulátorcserével. A Schaeffler által végzett fejlesztőmunkában Timo Scheider, Hans-Joachim Stuck, Daniel Abt és Sophia Flörsch is részt vett tesztpilótaként. A prototípus jövőre készül el, hétvégén egy bemutatóautó gurul pályára Hockenheimben.
A DTM 2021-es versenynaptára:
1. |
május 28-30. |
Igora Drive, Szentpétervár, Oroszország* |
2. |
június 18-20. |
Monza, Olaszország |
3. |
július 2-4. |
Norisring |
4. |
július 23-25. |
Lausitzring |
5. |
augusztus 6-8. |
Zolder, Belgium |
6. |
augusztus 20-22. |
Nürburgring |
7. |
szeptember 3-5. |
Red Bull Ring, Ausztria |
8. |
szeptember 17-19. |
Assen, Hollandia |
9. |
október 1-3. |
Hockenheimring |
* megerősítésre/jóváhagyásra vár