DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Túraautó

DTM: Új versenynaptár, elektromos kategória 2023-tól

Fontos bejelentéseket tettek a hockenheimi szezonzárón: tisztázták a 2021-es szezon szabályait, bemutatták a jövő évi versenynaptárat, valamint bejelentették az elektromos kategória indulását.

Az eddig sem volt titok, hogy az Audi kiszállása után a DTM fennmaradását teljesen új szabályrendszer biztosítja, GT3 alapú autókkal, független csapatokkal, alacsony szintű gyári támogatással. A szabályok értelmében gördülőrajt váltja az eddigi állórajtot, engedélyezett lesz a vezetéssegítő elektronika, valamint a motorokat sem módosítják – mind annak érdekében, hogy megkönnyítsék a szerepvállalást.

Nem módosul viszont az alapvető formátum: a szombati és vasárnapi 55 perces futam külön időmérővel és az egy autó, egy versenyző szabály (a legtöbb GT-szériában van pilótacsere). Egy különbség, hogy a teljesítménykiegyenlítés jegyében BoP-t vezetnek be és a bajnokság élén álló három versenyző pluszsúlyt kap (25, 18 és 15 kg) a következő futamra.



Bár a 2021-es szezonban érintett márkákról egyelőre annyit tudni, hogy az Audi és a BMW jelen lesz, beszédes, hogy a bemutatón kiállítottak az Audi R8 LMS mellett egy Lamborghinit és egy Ferrarit is.

Egyúttal bejelentették a 2021-es versenynaptárt is (lásd lejjebb) kilenc fordulóval. Szerepel benne az idén koronavírus miatt törölt szentpétervári, monzai és norisringi futam, a helyettesként bekerült Spa azonban nem. A szezon május végétől október elejéig tart szokásosan hockenheimi fináléval.

Egy fontos bejelentés, hogy a bővülő DTM márkanév öt felületet takar majd: ezek maga a DTM, a DTM Trophy, a DTM Electric, a DTM Classic és DTM Esports. A Classic eseményei történelmi versenygépeket vonultatnak majd fel a DTM-ből, a Formula-1-ből és a C csoportból.

A legérdekesebb hír talán az elektromos kategória indulását illeti, hiszen a DTM főnöke, Gerhard Berger ismerten ódzkodik attól, hogy a széria szakítson a belsőégésű motorokkal. Ehelyett önálló sorozatként indul el a DTM Electric, amely tervezetten 30 perces futamokkal zajlik majd, akár akkumulátorcserével. A Schaeffler által végzett fejlesztőmunkában Timo Scheider, Hans-Joachim Stuck, Daniel Abt és Sophia Flörsch is részt vett tesztpilótaként. A prototípus jövőre készül el, hétvégén egy bemutatóautó gurul pályára Hockenheimben.

A DTM 2021-es versenynaptára:

1.

május 28-30.

Igora Drive, Szentpétervár, Oroszország*

2.

június 18-20.

Monza, Olaszország

3.

július 2-4.

Norisring

4.

július 23-25.

Lausitzring

5.

augusztus 6-8.

Zolder, Belgium

6.

augusztus 20-22.

Nürburgring

7.

szeptember 3-5.

Red Bull Ring, Ausztria

8.

szeptember 17-19.

Assen, Hollandia

9.

október 1-3.

Hockenheimring

* megerősítésre/jóváhagyásra vár

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: