DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 19. kedd
Túraautó

Kubica: Az F1 a csúcs, de a DTM sincs messze

Reálisan látja első túraautós szezonjának esélyeit a 35 éves újonc: a DTM színvonala nagyon magas, nincs messze az F1-től és WRC-től, a tapasztalat nagyon hasznos, a más kategóriákban szerzett rutin pedig nem sokat ér.

A Williams Formula-1-es ülésének elvesztésével Robert Kubica a DTM-ben versenyez tovább: hiába rendkívül tapasztalt, újonc lesz a túraautós sorozatban, ahol a BMW színeiben szerepel. A szezont megelőző egyetlen kollektív tesztet a héten tartották a Nürburgringen: Kubica négy napon keresztül vezette az ART által felkészített BMW M4-et.

„Reálisan nézem lehetőségeimet és ezt az évet. Természetesen nagyon nagyra becsülöm az ebben a bajnokságban szereplő mezőnyt és versenyzőket. Mély vízbe ugrok, mert ilyen autókkal még nincsen tapasztalatom” – nyilatkozott a teszten 16 versenyző közül összesített 12. helyen végző lengyel, aki egyenesen az F1-gyel vetette össze a szériát a Motorsport.com-nak.



„A Formula-1 a pályaversenyzés legmagasabb kategóriája, a WRC pedig a legmagasabb ralis kategória. Mindkettőben részt vettem, és a DTM szerintem nincs messze tőlük a versenyzés szempontjából. Tehát nagy kihívás áll előttem. A DTM-ben tömörített a hétvége, nem áll rendelkezésre sok pályaidő, nincs sok lehetőség a tanulásra, így a tapasztalat is nagyon fontos.”

„Nem is csak a vezetésben, de a procedúrákban is sok a különbség. Például a rajtok esetében. Persze igaz, hogy sok állórajton túl vagyok már, de utoljára lábbal 17 évvel ezelőtt kuplungoltam. A más kategóriákban szerzett tapasztalat nagyon kis százalékban segít, a legtöbb dolgot el kell felejtened. Azt kell megtanulni helyette, mi szükséges ennek az autónak a vezetéséhez, hogyan működik a leghatékonyabban” – mondta el Kubica, akinek DTM-es szezonja augusztus 1-2-án kezdődik Spában, de emellett az Alfa Romeo tartalékpilótájaként is vannak kötelezettségei idén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: